זינוק חד חל בהופעותיו הטלוויזיוניות של אלדד יניב מאז החליף שוב את עמדותיו הפוליטיות, כך עולה מבדיקה שערכה חברת יפעת מחקרי מדיה. יניב, לשעבר עורך דין ויועץ שפלירטט, לדבריו, עם תופעות של שחיתות ציבורית, פרץ לספירה התקשורתית לפני מספר שנים כמתנגד לשחיתות ולשלטון נתניהו. מאז חווה דעיכה בהופעותיו בתקשורת, עד שלאחרונה הפך שוב את עורו והחל לתמוך בראש הממשלה הנאשם בפלילים הפועל להחלשת מערכת המשפט. יניב הפך למרואיין קבוע בערוץ 14, המזוהה באופן מוחלט עם נתניהו, ובערוץ 13 בתוכניות בהגשת אילה חסון ושרון גל, המזוהים אף הם עם נתניהו.

יניב התמחה כעורך-דין אצל דב ויסגלס, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון שהסתבך במספר פרשיות שחיתות לפני שנכנס לתרדמת. אחר-כך עבד בקמפיין של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שם היה מעורב בפרשת "עמותות הקש". ב-2012 העניק לגידי וייץ ב"הארץ" ראיון שהיכה הדים, בו אמר "אני חושב שבעתיד המאוד לא רחוק יכניסו אנשים לכלא על דברים שאני עשיתי [...] יש הון ויש שלטון [...] אני הייתי הכבל שמחבר ביניהם".

יניב מיתג את עצמו כמאעכר "חוזר בתשובה" המתנער משחיתות ציבורית ונלחם נגדה. הוא התבטא בחריפות נגד קשרי הון-שלטון ואף הקים מפלגה שחרטה על דגלה מאבק בשחיתות. הקריירה הפוליטית של יניב מעולם לא המריאה, והוא נותר דובר בוטה במיוחד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת על רקע החשדות בשחיתות שבהמשך הפכו לכתב אישום נגדו.

ואולם, לאחר ניצחונו של נתניהו בבחירות האחרונות שינה יניב בבת אחת את יחסו כלפי ראש הממשלה, קרא לתמוך בממשלה שהקים ומתח ביקורת על המתנגדים לנתניהו על רקע הסתבכויותיו הפליליות. המהפך בעמדותיו של יניב החזיר אותו לקדמת הבמה התקשורתית. בחברת יפעת מחקרי מדיה בדקו את כל ההופעות של יניב בערוצים 11, 12, 13 ו-14 לאורך כל שנת 2022 ומצאו כי בחודשיים האחרונים של השנה חלה בהן עלייה חדה.

בכל עשרת החודשים הראשונים של השנה הופיע יניב על מסכי הערוצים המרכזיים ארבע פעמים בלבד, בינואר ובפברואר. בין מרץ לאוקטובר 2022 לא הופיע כלל בתוכניות האקטואליה של ארבעת ערוצי הטלוויזיה המרכזיים. לעומת זאת, בעקבות הבחירות האחרונות, שנערכו ב-1 בנובמבר 2022, אז חל השינוי בעמדותיו של יניב, הוא הופיע במהלך החודשיים האחרונים של השנה 41 פעמים. 16 פעמים בנובמבר ו-25 פעמים בדצמבר.

מרבית ההופעות בחודשיים האחרונים של השנה, 34 במספר, היו בתוכניות ערוץ 13, ובעיקר "חמש עם שרון גל" (15 הופעות) ו"אזור בחירה" (12 הופעות). "אזור בחירה" היא תוכנית אקטואליה שמוגשת לסירוגין ברשת 13 על ידי אילה חסון ורביב דרוקר. כל הופעתיו של יניב נכללו במהדורות שהגישה חסון.

את השנה החל יניב בהופעה אצל אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', בתוכניתם שבקשת 12. שם דיבר כאזרח מודאג נגד הממשלה וזאת על רקע משבר חברתי וגל האומיקרון. אסייג וברקוביץ' ידועים כמבקרים קולניים של נתניהו.

בהמשך חודש ינואר הופיע יניב ב"חמש עם שרון גל" ברשת 13, אך ביום שבו הגיש את התוכנית אור הלר, שאינו מזוהה כתומך נתניהו. יניב דיבר על התביעה שהגיש נגד נתניהו ובכירים אחרים בגין פריצה לכאורה למכשיר הטלפון שלו באמצעות תוכנת פגסוס של NSO (התביעה סולקה על הסף). עוד בחודש ינואר הופיע יניב בעימות מול אבישי בן-חיים ב"לפני החדשות" של רשת 13, כשהוא על תקן המתנגד לנתניהו.

בפברואר שוב הופיע יניב ב"לפני החדשות", עדיין על רקע פרשת NSO. בחודש זה גם הופיע יניב בתוכנית "הדו"ח של אראל סג"ל" בערוץ 14, אך לא כאורח. סינק קצר מדבריו שובץ במונולוג הפתיחה של סג"ל, על רקע דברים שאמר יניב נגד נתניהו וה"שופרות שלו". סינק נוסף של יניב שובץ במונולוג הפתיחה של סג"ל במהדורה נפרדת של "הדו"ח" ממרץ 2014, כשיניב עדיין משמש מושא לביקורת בשל עמדותיו נגד נתניהו. ההופעה הבאה של יניב היתה בחודש יולי. שוב סינק קצר מדבריו שובץ במונולוג הפתיחה של סג"ל בערוץ 14, שוב על רקע עמדותיו של יניב נגד נתניהו.

ואז הגיעו הבחירות, והניצחון הגדול של נתניהו.

בחודש נובמבר דרך כוכבו התקשורתי של יניב. הוא החל להופיע באופן קבוע, כמעט יומיומי, כפאנליסט ב"חמש עם שרון גל" וב"אזור בחירה" בהגשת אילה חסון. לעתים הופיע באותו היום בשתי התוכניות כדי להשמיע את דעותיו החדשות.

במקביל הגיע יניב פעם נוספת ל"הדו"ח של אראל סג"ל" בערוץ 14, אבל הפעם לא באופן עקיף וכמושא ביקורת אלא כאורח באולפן, לראיון כאיש שהפנה עורף למחנה "רק לא ביבי". בנוסף הגיע יניב לראשונה לתוכנית "הפטריוטים" של ערוץ 14.

בחודש דצמבר גדל עוד יותר היקף ההופעות של יניב באגף הביביסטי של חדשות 13 ובערוץ 14. הוא הופיע בעוד ארבע תוכניות של "הפטריוטים", המשיך להופיע דרך קבע ב"חמש עם שרון גל" ו"אזור בחירה" בהנחיית חסון, ואף החל להשתתף בפאנל של "שישי עם אילה חסון". בנוסף הופיע יניב פעם אחת נוספת ב"אופירה וברקוביץ'" של קשת 12, הפעם כבר תחת כובעו כתומך בממשלת נתניהו.

בערוץ כאן 11, אגב, הופיע יניב רק פעם אחת לאורך כל שנת 2022. במהדורת "מהצד השני" בהנחיית גיא זהר מה-19.12 נכלל סינק של כמה מילים שאמר יניב על עמר בר-לב. לפני ימים אחדים, כבר בתוך שנת 2023, הוקדש חלק נכבד ממהדורה אחרת של "מהצד השני" לפליק-פלאקים של יניב.

לאחר שהוצגה בפניו תמצית ממצאי הבדיקה, מסר יניב: "אינני מרוויח מהבעת דעותי באולפנים שקל ולא אגורה ומי שיפרסם שקר כזה יחטוף דיבה. מעולם לא הרווחתי שקל או אגורה מהבעת דעותיי. וזה לא ישתנה לעולם. אני אדם חופשי ומאושר".