פעילת הליכוד אורלי לב תובעת את העיתונאי בן כספית בטענה כי פרסם עליה לשון הרע.

לב שייכת לגרעין הקשה של כמה עשרות תומכי נתניהו הנוהגים להפגין נגד מי שהם מזהים כמתנגדיו. בדצמבר האחרון אף הוצא צו מניעה נגד לב, בשל מסע השמצות נגד בנה של ליאת בן-ארי, התובעת בתיקי נתניהו.

בעבר הקדיש כספית את אחד מטוריו ב"מעריב" ללב ("אם יש מישהי שמסמלת את החבורה [הביביסטית] הזו, את הגסות והגדפנות והרדידות והבורות אבל גם את הנחישות והעיקשות והמסירות, זוהי אורלי לב") ואף פירסם מכתב של בנה המתחנן שתתגבר על "שטיפת המח" ותחדול מן "הטרלול".

תביעת הדיבה נסובה סביב שלושה ציוצים של כספית בהם הוזכרה לב.

בנובמבר 2020 השתתפה לב בהפגנה שזכתה לתהודה תקשורתית, מול בית משפחה הנמצא בסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. המפגינים תומכי נתניהו, שחשדו כי בני המשפחה מארחים מפגינים נגד נתניהו, קראו לעברם קריאות גנאי, והתייחסו בין היתר לכך שמדובר במשפחה שכולה.

כספית פירסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון קצר מההפגנה ליד ביתה של אותה משפחה, משפחת פרקש, בה נשמעת לב אומרת שוב ושוב ושוב "אין לך זכות! אין לך זכות! גם הוא אח שכול!", ומפגין אחר אומר "יש אלוהים בשמיים ושילם לה! אני מאחל לה עוד אחד כזה!". לצד הסרטון כתב, בין היתר, כי "הכנופיה של אורלי לב נטשה סוף סוף את ליאת בן-ארי ועברה לקיסריה".

ביוני 2021, בתקופה בה נתניהו היה באופוזיציה, פרסם כספית בחשבון הטוויטר שלו קטע אודיו קצר שבו נשמעת לב מזהירה מפני "ממשלת אויב". כספית ליווה את הציוץ בטקסט הבא: "למי שתהה אם הביוב עדיין זורם, התשובה: כן. 'הימין עם הכיפות הסרוגות גנבו כאן את הקולות של העם! הולכת לקום ממשלה של אוייב גדול'. אורלי לב, ההיא ממשפחת פרקש, ממשיכה בכל הכוח".

בחודש אוקטובר האחרון פרסם כספית בחשבון הטוויטר שלו סרטון קצר בליווי טקסט שכלל בין היתר את המילים הבאות: "אורלי לב, השקרנית מעלילות הבן והאחות של ליאת בן-ארי, מסיתה היום את חבריה ברחבת המדיה-טק בחולון נגד השר לבטחון הפנים. כך זה מתנהל במפלגת השלטון".

לב דורשת, באמצעות עו"ד דניאל כהן, כי כספית יפצה אותה בכ-144 אלף שקלים. בנוסף מבקשת לב מבית-המשפט להוציא "צו הצהרתי הקובע כי שהדברים שנכתבו והופצו על ידי הנתבע כנגד התובעת ונשזרו בזדון מכוון בפרסומים שכתב והפיץ ב-TWITER [כך במקור, א"פ] בכתבי בי דין ובתלונות במסגרת מסע ובכוונת הרדיפה שהוא מנהל כנגד התובעת מהווים פרסום לשון הרע שפרסם הנתבע על מנת לפגוע בשמה הטוב, במוניטין ובפרנסתה של התובעת".

לפי לב, הביטויים המהווים לשון הרע בפרסומי כספית הם "שקרנית", "ביוב" ("ביוב הנה מערכת תת קרקעית לניקוז שפכים של מפעלים והפרשות של בני אדם ובעלי חיים שבדרך כלל מלווה בצחנה", מציין כתב התביעה) והטענה כי היא עומדת בראש "כנופיה". "לתובעת אין עבר פלילי ומעולם לא הורשעה בעבירה פלילית 'המזכה' את הנתבע להכתים את התובעת ולהכתירה כמי שעומדת בראש 'כנופיה'", נטען.

לפי לב, "הנתבע המונע מרגשות שנאה ממרום מעמדו התקשורתי הניע מסע רדיפה כנגד התובעת, פרסם מידע כוזב, חסר אחיזה במציאות וזאת על מנת להשפיל את התובעת ולפגוע בשמה הטוב ולעשותה מטרה לשנאה,ללעג ולבוז בעיני הבריות בכלל ובעיני העיתונאים וכלי התקשורת בפרט".

טרם הוגש כתב הגנה.

21074-01-23