העיתונאי ישראל פריי ישלם כמאה אלף שקל לראש ישיבת חומש בשומרון ולמנהל הישיבה שתבעו אותו, כך פסק היום (1.1) בית-המשפט אחרי שפריי לא הגיע לדיון בהליך.

לפני כשנה התראיין פריי בתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM על אודות תביעה קודמת שהגישו נגדו באותו היום הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש, ושמואל וינדי, מנהל הישיבה, בגין ציוץ שפרסם. במהלך הראיון על התביעה הקודמת שאל פריי את כספית ואלדד: "האם בתור אנשי תקשורת סיקרתם אי פעם את הסיפור שאנשים מאזור היישוב חומש תפסו נער בן 14 מכפר סמוך, כפתו אותו לעץ והתעללו בו במשך חצי שעה?".

"זו פשוט הכפשה מכוערת וחסרת גבולות", טענו וינדי וכהן, בתביעה שהגישו נגד פריי. השניים דרשו, באמצעות עו"ד מנשה צ. יאדו, פיצוי בסך 100 אלף שקלים.

פריי טען להגנתו, באמצעות עו"ד גונן בן-יצחק, כי יש לדחות את התביעה בין היתר משום שפריי דיבר על "אנשים מאזור חומש" ולא נקב בשמו של איש. עוד טען כי התייחס בדבריו לאירוע שפורסם ב"הארץ", ואשר נכתב עליו גם דו"ח של בצלם.

היום אמור היה להתקיים דיון ראשון בתביעה, בפני השופטת בלהה יהלום מבית-משפט השלום בירושלים, אולם פריי לא הגיע ואף לא בא-כוחו עו"ד בן-יצחק. בא-כוחם של התובעים, עו"ד יאדו, הודיע לבית-המשפט כי שוחח עם עו"ד בן-יצחק, שאמר כי יאחר ושאל אותו אם יש עדיין טעם שיגיע. עו"ד יאדו ביקש פסק-דין שיקבל את התביעה במלואה בתוספת הוצאות.

השופטת יהלום ציינה כי בא-כוחו של פריי ראה 3 פעמים את ההחלטה על מועד הדיון וקיבלה את בקשת התובעים. היא חייבה את פריי לשלם לרב הישיבה ולמנהלה 100 אלף שקלים בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 6,000 שקלים ועוד הוצאות משפט בסך 3,000 שקלים.

בעקבות הפסיקה צייץ פריי: "פורעי חומש לא יראו ממני פרוטה. מדובר בפסיקה זמנית שתתהפך בהמשך".

43815-01-22