דוברות חיפה הציעה לכתב "וואלה" יואב איתיאל סיפור: מציל הציל אישה מטביעה באחד מחופי העיר. איתיאל אמר כי יבדוק, אבל אז נמסר לו מהדוברות כי הפרסום מותנה בשתילת ציטוט של ראשת העיר עינת קליש-רותם. זאת למרות שקליש-רותם לא היתה מי שהצילה את האישה מטביעה. למעשה, לראשת העיר לא היה שום קשר למקרה.

איתיאל סבר כי מדובר בהתנהלות בעייתית של הדוברות ופירסם את הדברים בחשבון הטוויטר שלו: "​בעיריית חיפה מתנים העברה של ידיעה על הצלת אישה בחוף הים בהכנסת ציטוט של ראשת העיר. שתתבייש", כתב איתיאל.

הנזיפה של איתיאל הכעיסה את ראש מערך הדוברות של עיריית חיפה, העיתונאי לשעבר אלירן טל, שהשאיר לאיתיאל הודעה זועמת, בה הוא מכנה אותו "פאתט", מוסר כי הוא משוחח עליו עם מעסיקיו ומודיע לו כי מעתה דוברות עיריית חיפה לא תענה לו יותר.

"אני חושב שאתה זה שצריך להתבייש כי אם דובר מדבר איתך אז יש חיסיון גם על שיחה של אוף רקורד ושיחת רקע או שיחה שבה סוגרים ענינים ואתה צריך לדעת את זה ולא להוציא החוצה משהו שאתה לא יכול לכבד אותו", לשון ההודעה של טל לאיתיאל, "תתבייש. זקנתך מביישת. גם העורכים שלך חושבים שאתה כבר פאתט. אם תדבר איתם הם יגידו לך את זה אולי, כי לי הם אומרים את זה. אתה פשוט איבדת את זה לגמרי. אז אנחנו ניתקנו איתך כל קשר ולא רוצים לדבר איתך יותר ואל תפנה אלינו גם".

"אני חושב שהדברים שלו הם לא אמת והם גם בזויים", אומר איתיאל, "הם לא ראויים לאף עובד ציבור, גם אם הייתי עומד בתור לתשלום ארנונה או דו"ח חנייה. להגיד למישהו שזקנתו מביישת? זו כוחניות שנועדה פשוט להרתיע ולאלף עיתונאים. לעשות דה-לגיטימציה לביקורת".

טל מסר בתגובה: "בעולם הערכים שלי, שיחת רקע שנערכת בין עיתונאי לדובר - הגם שהם מכירים שנים ארוכות - צריכה להישאר בפורום הזה ולא להיות מצוטטת באופן חלקי ומגמתי בלבד בטוויטר. אני, בניגוד לאיתיאל, לא מתכוון לחשוף את הדברים שהוא בחר לכתוב לי, כי אין זו דרכי".

השיחה עם הדוברות, מוסיף איתיאל, לא היתה שיחת אוף רקורד בשום שלב. וממילא, הוא מוסיף, קליש-רותם מחרימה אותי, כנראה משום שסיקרתי את הרשעתה בזמנו בעבירות תכנון ובנייה.