השבוע הושבעה הממשלה ה-37, ממשלת בנימין נתניהו השישית. ימים יגידו לאן תצעיד את ישראל. אנחנו מתעקשים שלא להיצמד להסכמים הקואליציוניים (בניגוד ליתר כלי התקשורת), כי במרבית הפעמים מדובר בהצהרת כוונות שהופכת לאות מתה.

הנה משהו ממשי: בשבוע הבא יגיע לבג"ץ חוק דרעי, שהיה אבן דרך קריטית להקמת הממשלה. זהו חוק פרסונלי באופן ברור, שמתיר למורשעים במאסר על תנאי להפוך לשרים. אם בג"ץ יחליט להתערב - עלולה להיות התנגשות חזיתית בין הרשויות. כבר הראינו כיצד החל מסע דה לגיטימציה ליועצים המשפטיים. לכן חשוב לעקוב, לקרוא - ולשתף את האמת בנוגע לחוק בכל דרך.

בשורה שלא יכולנו להתעלם ממנה - נתניהו בחר להקים מחדש את המשרד לנושאים אסטרטגיים. זהו משרד כושל שבזבז לנו מיליונים - כך לפי תחקירי "העין השביעית". לא רק זה: הממשלה ה-37, כמו קודמותיה, מנופחת וכוללת משרדים מיותרים שעולים לנו ביוקר. וגם יש בה רק 5 שרות מתוך 30, נתון שמדרדר אותנו משמעותית בדירוג ייצוג הנשים של האו"ם.

מחוץ לפוליטיקה, היה לנו הישג גדול מאוד השבוע: הצלחנו לחלץ מהאוניברסיטאות סוף סוף מידע בנוגע לתרומות שהן מקבלות. כתבה ראשונה בסדרה של דרור גורני, שעוסק בנושא בשנתיים האחרונות, חושפת כי חברת דלק נתנה מימון למחקרים בפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטה העברית. האזינו גם לפודקאסט האינטרסנטים, בו התראיין בנושא.