אתר News1, מו"ל האתר והעורך הראשי יואב יצחק והכתב איתמר לוין ישלמו כ-20 אלף שקלים לתובע המשטרתי עו"ד אבירן אסבן שהגיש נגדם תביעת דיבה, כך פסק לאחרונה השופט יאיר דלוגין. עוד נקבע כי הנתבעים יסירו משפט שהתייחס לאסבן מאחת הכתבות שפרסמו בעניינו.

בשנת 2017 פרסם לוין כתבה באתר News1 תחת הכותרת "תובע ניסה להטעות שופט". בכותרת המשנה נכתב: "עו"ד אבירן אסבן הציג כראיה מה שלטענתו היה צו חיפוש - אך למעשה היה רק בקשה לצו כזה, בלא אישורו של בית המשפט". הדיווח עסק בהכרעת-דין שנתן השופט איתי הרמלין ובו התייחס בין היתר לעו"ד אסבן, ששימש כתובע פלילי במשטרה, ולמה שהציג בפני ביהמ"ש במהלך דיון שבו ייצג את מדינת ישראל.

כשנתיים לאחר פרסום הכתבה הגיש הגיש אסבן תביעה בסך 400 אלף שקלים נגד חברת עיתונות זהב בע"מ, המוציאה לאור את האתר, ונגד יצחק ולוין. התביעה הוגשה גם נגד עו"ד יאיר רגב, שפרסם פוסט בפייסבוק בעקבות הכתבה.

יום לאחר הגשת התביעה פורסם ב-News1 דיווח על אודותיה, תחת הכותרת "קציני משטרה הורו להטעות את בית המשפט". בכתבה זו נכלל המשפט: "הרמלין גם ציין בפסק הדין, כי התובע בתיק, עו"ד אבירן אסבן, ניסה להטעות אותו כאשר הגיש בקשה לצו חיפוש כאילו מדובר בצו חיפוש". בעקבות פרסום הכתבה השנייה תיקן אסבן את התביעה והוסיף לה את הכתבה הנוספת. את אסבן ייצג עו"ד רוני גונן.

ב-News1 טענו להגנתם, באמצעות עו"ד יורם מושקט, כי מדובר בתביעת השתקה, וכי הפרסום שלהם מוגן משום שהתייחס להכרעת-הדין של השופט הרמלין, ומכל מקום היה פרסום אמת שנעשה בתום לב. גם הפרסום השני שלהם, טענו, מוגן בחוק איסור לשון הרע מפני שהתייחס לתביעה שהוגשה.

אשר לטענה כי השופט הרמלין ציין בהכרעת-הדין כי אסבן ניסה להטעות אותו, הפנו הנתבעים לסעיף בהכרעת הדין שבו כתב הרמלין כי אסבן "ביקש להגיש את מה שהוא תיאר כצו החיפוש", על אף ש"לא מדובר כלל בצו חיפוש, אלא בבקשה להוצאת צו חיפוש ובאישור שצו חיפוש בוצע", ולסעיף בהמשך הכרעת-הדין שבו נכתב כי אסבן "היה ער לקושי הראייתי שבפניו הוא ניצב בהעדרו של צו החיפוש".

התביעה נגד עו"ד רגב הסתיימה בתחילת 2021, אחרי שהצדדים הודיעו כי הסכימו כי תידחה ללא הוצאות. בעקבות דיון שנערך לפני כשלושה שבועות הציע השופט יאיר דלוגין לצדדים כי ייתן פסק דין על דרך הפשרה תוך חיובם של הנתבעים בתשלום שבין 8.5 ל-17 אלף שקלים. לפני ימים אחדים פסק כי הנתבעים ישלמו לאסבן 15 אלף שקלים ועוד 700 שקלים בגין אגרת המשפט ו-5,000 שקלים נוספים בגין שכר טרחת עו"ד.

בנוסף פסק השופט דלוגין כי הנתבעים ימחקו את המשפט "הרמלין גם ציין בפסק הדין, כי התובע בתיק, עו"ד אבירן אסבן, ניסה להטעות אותו כאשר הגיש בקשה לצו חיפוש כאילו מדובר בצו חיפוש" מהכתבה השנייה שבגינה נתבעו.

4770-04-19

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 129KB)