גם לכם נמאס שלוביסטים, דוברים ויועצים בעלי אינטרסים - מופיעים כפרשנים פוליטיים ברדיו ובטלוויזיה? השבוע מתחנו ביקורת על תכנית הבוקר של רשת ב', "קלמן ליברמן", שנותנת במה כזו ללוביסט הגז של תשובה - נדב פרי. יום למחרת התאגיד קיבל מכתב התראה לפני עתירה, עם דרישה להפסיק לראיין אותו, או כל לוביסט אחר, אלא כנציג רשמי של החברה ששכרה אותו.

הערבוב המסוכן הזה קיבל תוקף בשתי כתבות אחרות השבוע: בראשונה, שבי גטניו ניתח טיוטה של נוהל לוביסטים חדשני, שעשוי להתחיל להשקיף לראשונה פעילות לוביסטים בממשלה. אחת הבשורות הגדולות שם - לוביסטים שמתחפשים ל"סמנכ"ל רגולציה" ושמות אחרים, ייחשבו לוביסטים. אם זה נראה כמו ברווז והולך כמו ברווז, זה כנראה לוביסט.

בשניה ניתחנו מידע בלעדי על כל אזכורי הפוליטיקאים בתקשורת לפני הבחירות. תפקיד הערוצים בעת הזו מכריע - פוליטיקאים משוועים לאזכורים. מחקרים מראים כי יש לכך השפעה ממשית על הבחירות. במקרה שלנו, התקשורת מחקה לחלוטין את בל"ד - ונתנה מקום בלתי פרופורציונלי לאיתמר בן-גביר.

עוד השבוע: נכנסנו לעומק פח הזבל וגילינו כיצד ישראל טובעת בפלסטיק אבל מייבאת אלפי טונות פסולת למחזור. דודי אמסלם עדיין לא הגיש הצהרת הון שנדרשת בסיום הכהונה - וכבר כנראה תכף מתמנה לשר. וגם: איך החובות של המפלגות הנכחדות ימינה ומרצ - התגלגלו עלינו?