הכנסות חברת ידיעות-אחרונות ירדו בשנת 2021 בשיעור של מעט יותר מ-8% בהשוואה לשנת 2019, כך עולה מהודעה שהגישו לאחרונה כונסי הנכסים של המניות בחברה, שהיו בעבר משועבדות לבנק הפועלים.

לפני כשנתיים הגיע ארנון (נוני) מוזס לעסקה במסגרתה השתלט על מניות נוספות בחברה. מו"ל "ידיעות אחרונות" והעורך האחראי של העיתון, הנאשם בשוחד לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כרת הסכם עם כונסי הנכסים של המניות שהיו בעבר בשליטת אליעזר פישמן ודב יודקובסקי ושועבדו לבנק הפועלים ובנק דיסקונט.

בתמורה למניות ששועבדו לבנק הפועלים התחייבה חברת ידיעות-אחרונות שבשליטת מוזס לשלם 215 מיליון ש"ח במזומן, שבריר מערך המניות המקורי. בשל משבר הקורונה, שפקד את המשק חודשים אחדים לפני כריתת ההסכם ופגע קשות גם בשוק העיתונות המודפסת, צנח עוד מחיר המניות, ל-171 מיליון שקלים.

אותה "הנחת קורונה", כפי שהוגדרה אז, אמורה היתה להתקזז בהמשך, על בסיס שיעור ההתאוששות של חברת ידיעות-אחרונות. בין היתר נקבע כי קופת כינוס הנכסים תקבל תוספת בהתאם להשוואה בין הכנסות חברת ידיעות אחרונות בע"מ בשנת 2021 לבין הכנסותיה בשנת 2019. לו ההכנסות בשנת 2021 היו שוות לאלו של 2019, ימי טרום הקורונה, היתה מקבלת קופת הכינוס סכום נוסף של כ-29 מיליון שקלים.

הכנסות החברה, כך הובהר, מתייחסות למחזור המכירות של ידיעות-אחרונות בצירוף ידיעות-תקשורת. ידיעות-אחרונות היא המוציאה לאור של העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט" ואתר ynet. ידיעות-תקשורת מוציאה לאור את רשת המקומונים של העיתון ורשת אתרי mynet.

השבוע הודיעו כונסי הנכסים, עורכי-הדין פיני רובין וירון אלכאוי, כי על פי הנתונים שקיבלו, התוספת בגין הכנסות ידיעות-אחרונות בשנת 2021 עומדת על 8,323,391 שקלים. על פי הטבלה שצורפה להסכם המכירה, סכום זה משקף ירידה של בין 8% ל-9% בהכנסות ידיעות-אחרונות בשנת 2021 לעומת שנת 2019.

1165-09-16