חברת ערוץ יהודי ישראלי בע"מ, מפעילת ערוץ 14, תפצה בלמעלה מ-100 אלף שקלים במאי ומפיק בגין הפרת זכויותיו.

ביוני 2020 הגיש נעם דמסקי, במאי ומפיק הסדרה "בשביל ישראל", תביעה בסך 200 אלף שקלים נגד חברת ערוץ יהודי ישראלי בע"מ, בטענה כי בערוץ 20 (שבינתיים שינה את שמו לערוץ 14) שידרו בלא רשות את הסדרה שיצר, בשיתוף פעולה עם ערוץ מאיר, ערוץ בנושאי יהדות מטעם מכון מאיר.

דמסקי טען, באמצעות עו"ד הראל ארנון, כי בערוץ 20 המשיכו לשדר את הסדרה גם אחרי שפג תוקף הרישיון, שהערוץ רכש תמורת 56 אלף שקלים. בערוץ טענו, באמצעות עו"ד איתמר מירון, כי המשך שידור הסדרה נעשה בהתאם להסכמות בינם לבין ערוץ מאיר, שבשלב זה הפך לבעל הזכויות המלאות בסדרה.

השופט אמיר דהאן, סגן נשיא בית-משפט השלום בירושלים, קיבל את התביעה. על סמך הסכם העברת זכויות, שהחזיר מערוץ מאיר לדמסקי את מלוא זכויותיו בתוכנית, קבע השופט כי בזמן הרלוונטי לתביעה הזכויות בתוכנית היו של היוצר ולא של ערוץ מאיר ועל כן בערוץ 20 הפרו את זכויותיו.

מתוך סדרת הטלוויזיה "בשביל ישראל" (צילום: נעם דמסקי, רשיוןCC 4.0)

מתוך סדרת הטלוויזיה "בשביל ישראל" (צילום: נעם דמסקי, רשיוןCC 4.0)

בבואו לחשב את גובה הפיצוי ביקר השופט דהאן את התנהלות החברה המפעילה כיום את ערוץ 14 ושלל ממנה את הגנת תום הלב. "לא די שהנתבעת לא הכירה בטעותה – אף קמה והציגה את התובע לאחר שנים כמי שמכר לה זכויות שלא היו שייכות לו", כתב השופט. "התנהגות הנתבעת אשר המשיכה להשתמש בנכס אותו שכרה בעבר מהתובע, ללא פניה לתובע, ועל סמך השערה כי הזכויות אינן שייכות לו – אינה התנהגות המצופה מבעל חוזה אשר קיבל לידיו נכס והוא משתמש בו לאחר תום תקופת החוזה".

לפיכך בחר השופט להעמיד את סכום הפיצוי על הסך המרבי הקבוע בחוק ללא הוכחת נזק, וחייב את החברה המפעילה את ערוץ 14 לשלם לדמסקי 100 אלף שקלים, לא כולל הוצאות בסך 15 אלף שקלים נוספים.

39366-06-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 621KB)