שבענו מהבטחות בחירות. מי שרוקם אותן מאחורי הקלעים הם כותבי הנאומים והיועצים האסטרטגיים. מה הקשר בין המילים היפות למה שקורה בפועל?

לפני הבחירות שאלנו את התומכים והתומכות של "שקוף" מה הם היו רוצים לראות מאיתנו בבחירות הקרובות. קיבלנו המון תשובות, כמעט כולן מפצירות בנו - תעסקו במעשים, לא בדיבורים. תבררו בשבילנו: מה שרי הממשלה עשו בשנה הזו? מה הבטיחו אך לבסוף לא עשו?

החלטנו לצאת לסדרת כתבות עומק, דרך פניה לשרים ולשרות מכל המפלגות בשאלה פשוטה - מהו ההישג הכי גדול שלך? - אפשר ללמוד המון מהתשובות. צללנו לכל רפורמה, שמענו את המתנגדים וראיינו חלק מהשרים - הפרויקט כאן לפניכם.

מעניין לראות שהרבה מהרפורמות עברו בשיתוף פעולה עם האופוזיציה. אחרי שמרעילים אותנו זה כנגד זו בקמפיינים כדי לנצח בבחירות - מאחורי הקלעים הפוליטיקאים והפוליטיקאיות יודעים גם להתכנס יחד כדי לעבוד עבורנו.

רק בתחום אחד, יקר לכולנו, הם לא עשו זאת כמעט כלל: חיזוק הדמוקרטיה. "ממשלת השינוי" לא הרחיקה לוביסטים מהכיס שלנו, לא הגבירה שקיפות, פעלה בדורסנות כלפי האופוזיציה. המשמעות עבורנו ברורה: הלחץ הציבורי מצד כולנו חייב להתחזק. ממשיכים בכל הכוח.