הרייטינג הממוצע של ערוץ 14 בחצי השנה האחרונה בקרב כלל האוכלוסייה בשעות הפריים עומד על כ-1.47%, כך עולה מנתוני הוועדה הישראלית למדרוג. פירוט הנתונים לפי שבועות מעלה כי הערוץ לא מצליח לצבור פופולריות בקרב הצופים וכי שיעורי הצפייה בו נעים בעקביות, מאז החלו בוועדה לפרסם את הנתונים, סביב כ-1.5%.

ערוץ 14, ששייך לבעל ההון יצחק מירילשוילי ומשרת בשידוריו את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, פרש מהוועדה בשנת 2019 בטענה כי נתוניה פגומים ואינם משקפים את הפופולריות שלו בקרב הציבור הרחב.

למרות הפרישה, בחודש מרץ השנה החלה הוועדה להפיץ את נתוני ממוצע הרייטינג של הערוץ בשעות הפריים (20:00-23:00), לא כולל ימי שישי בערב שבהם הערוץ מושבת. בחיתוך לפי משקי בית בכלל האוכלוסייה, כאמור, הממוצע מאז ועד השבוע עומד על כ-1.47%. נתונים אלה נמוכים בהרבה מהנתונים שהציג הערוץ בתחילת השנה, כאילו הוא נהנה מרייטינג של כ-4% בשעות הפריים.

בחודש מרץ האחרון, ​עם תחילת פרסום נתוני הוועדה למדרוג, טען מנכ"ל ערוץ 14 איתי וולמן כי הם מסולפים. "ערוצים 12 ו-13 שולטים באמצעות כסף רב בוועדת המדרוג ומתעקשים להמשיך למדוד רייטינג בטכנולוגיה ארכאית, שמזייפת את נתוני הצפייה לטובתם", מסר אז. "ערוץ 14 נמדד באמצעים דיגיטליים מתקדמים שאינם בשליטתו וחשופים למפרסמים בו. בחודשים האחרונים הופעלו לחצים על ערוץ 14 להצטרף לוועדה תמורת תשלום נמוך. משלא עזרו הלחצים החליטו בערוץ 12 לפרסם את הנתונים בחינם. זהו בסך הכל ניסיון נוסף להנציח את הקרטל בשוק התקשורת באמצעות פייק רייטינג. לא ילך".

השבוע, כשהתבקש להתייחס לנתוני הוועדה למדרוג מכל ששת חודשי המדידה האחרונים, מסר וולמן ל"העין השביעית": "הנתון שקרי ומסולף. פרסום שלו חושף את המפרסם לתביעה".

מהוועדה הישראלית למדרוג נמסר: "הוועדה הישראלית למדרוג פועלת לפי סטנדרט בינלאומי הנהוג בכ-120 מדינות בעולם. הוועדה מודדת 65 ערוצים לשימוש חברי הוועדה, ביניהם ערוצי שידור החברים בוועדה וערוצים שאינם חברים בה. שיטת המדידה היא השיטה המקובלת ברוב מדינות העולם ומתבצעת בטכנולוגיה המתקדמת ביותר למדידת הצפייה בטלוויזיה וזאת באמצעות מדגם מייצג של בעלי מכשירי הטלוויזיה בישראל".