תחנת הרדיו האיזורית רדיו 90 מסתירה את ההסכם שהגיעה אליו עם ארגוני זכויות היוצרים אשכולות ועילם, הכולל רכיב שצריך לעניין גם את הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הרגולטור המפקח על הרדיו האיזורי. בתחנה סירבו להתייחס לבקשת התגובה של "העין השביעית", והסתתרו מאחורי בקשה משפטית לחסות את הסכם הפשרה.

בחודש מאי האחרון הגישו אשכולות, המייצגת זמרים ואמנים מבצעים אחרים, ועילם, המייצגת מוזיקאים, תביעה נגד רדיו 90 שבה דרשו פיצוי בסך 750 אלף שקלים בגין "100 הפרות מדגמיות" שאיתרו. לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד ינון סרטל, מאז שנת 2017 שידרו בתחנה ביצועים של מבצעים ישראלים ללא הסכמה והרשאה ותוך סירוב מתמשך לשלם תמלוגים.

בכתב התביעה נטען עוד כי החל משנת 2006 שילמה התחנה, במסגרת הסכם מול אשכולות ועילם, בין 75 ל-85 אלף שקלים לשנה עבור הרשות להשמיע ביצועי זמרים מקומיים. בשנת 2013, לאור טענות התחנה לקשיים כלכליים, הוסכם כי תשלם רק 65 אלף שקלים לשנה. אלא שלפי התביעה גם סכומים אלו שולמו רק לאחר איומים בתביעה ומאז 2017 פועלת התחנה ללא הסדר עם אשכולות ועילם.

עוד לפני שהתחנה הגישה כתב הגנה הודיעו הצדדים על הסכם פשרה (את התחנה ייצג עו"ד ארז צ'צ'קס), ובית המשפט אישר אותו. הצדדים ביקשו גם לחסות את ההסכם ביניהם. בתוכן ההסכם עניין הן מבחינה רגולטורית והן מבחינה מסחרית. כלי תקשורת המשמיעים מוזיקה, כמו גם ארגונים הגובים תמלוגים, ודאי יתעניינו בפרטיו העסקיים של ההסכם. חשוב מכך, הרשות השנייה צריכה להתעניין בהסכם, שכן תחנת הרדיו כפופה להוראות חוק ולכללים שבסמכות אכיפתה של הרשות.

רדיו 90 היא תחנת רדיו איזורית המשדרת באזור השרון ונמצאת בשליטת משפחת אורגד. עיקר מניותיה מוחזקים בידי עו"ד אלי אורגד, שיחד עם אחיו יובל הם הבעלים של קבוצת אחזקות, שהמוכרת שבהן היא רשת המזללות בורגר-ראנץ'.

כאמור, בעקבות פנייה לבקשת תגובה מ"העין השביעית", מסר המנכ"ל והעורך הראשי של התחנה, משה גבאי, "לא נתייחס". "העין השביעית" תפנה לבית-המשפט בבקשה להסיר את הצו.

42627-05-22