העיתונאי הפלסטיני ראמי חטיב דורש ממשטרת ישראל התנצלות, פיצוי בסך כ-100 אלף שקלים ואת פיטורי השוטרים שלדבריו תקפו אותו לפני כחודשיים במה שהוא מתאר כ"לינץ'".

במכתב ששיגר חטיב למחלקה המשפטית של מחוז ירושלים במשטרת ישראל, מגולל העיתונאי את שאירע לו ב-15 באפריל השנה, בעת שתיעד את ההתפרעויות שהתרחשו בהר הבית. בא-כוחו של חטיב, עו"ד איתי מק, מגדיר אותו כ"אחד מהעיתונאים הוותיקים והמוכרים במזרח ירושלים, ובפרט במרחב העיר העתיקה" ומציין כי בשל כך הוא "סובל באופן קבוע מאלימות שוטרים ופעילי ימין".

לדברי חטיב, בעת שתיעד במצלמת סטילס מקצועית שנשא עמו את האירועים באותו היום בהר הבית, ניגש שוטר אל חטיב ושאל "מי אתה?". חטיב השיב "צלם של הווקף", השוטר ענה "אהה, צלם של הווקף" ובהמשך הצטרפו אליו עוד שוטרים.

"חלק מהשוטרים נשאו אלות והם החלו יחד להכות את מרשי בכל חלקי גופו", נטען במכתב ששוגר מטעמו של חטיב, "אף שהוא ניסה ללכת אחורנית. גם כאשר מרשי שכב על הרצפה ונאנק מכאבים, השוטרים המשיכו להכות ולבעוט בו, ואחד מהשוטרים אף בעט במצלמה".

לדברי חטיב, השוטרים שהשתתפו במה שהוא מגדיר כ"לינץ'" הכירו אותו היטב, ולכל הפחות ידעו כי הוא עיתונאי, וזאת לנוכח ציוד הצילום המקצועי שנשא. בתום התקיפה חטיב פונה לבית-חולים לטיפול בפצעיו.

"השוטרים התוקפים הפעילו כוח לא כדין ולא סביר כלפי מרשי ו/או השתמשו לרעה בסמכותם ו/או פעלו משיקולים זרים, גזעניים ופוליטיים ו/או התנהגו בחוסר זהירות ו/או בקלות דעת ו/או בזלזול ו/או באי אכפתיות כלפי חירותו ושלמות גופו של מרשי כאשר תקפו אותו מבלי שהוא היווה סיכון כלשהו כלפיהם ו/או מבלי שתקף אותם או איים עליהם ו/או ללא הצדקה חוקית ו/או עניינית כלשהי ו/או רק כדי לפרוק את עצביהם על גופו של מרשי ו/או כדי להלך אימים על מרשי ו/או להפריע לעבודתו העיתונאית של מרשי", טוען בא כוחו של חטיב במכתב.

עו"ד מק מזכיר במכתבו כי בנוהל המשטרתי המסדיר את התנהלות השוטרים "אל מול גורמי תקשורת באירועים מבצעיים", אין כלל אזכור לאפשרות שבה שוטרים יפעילו כוח כלפי עיתונאים, וזאת לנוכח המעמד של חופש העיתונות וחופש הביטוי.

מלבד פיצוי בגין הנזק שנגרם לציוד המקצועי שלו, חטיב דורש פיצוי גם על עצם תקיפתו, ובסך הכל פיצוי בסכום של 113,500 שקלים. בנוסף דורש חטיב מהמשטרה להתנצל וכן "להודיע על הפסקת העסקתם של השוטרים שהשתתפו בלינץ'".

מדוברות משטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך התקופה האחרונה, התמודדו שוטרי משטרת ישראל בירושלים ובפרט באזור העיר העתיקה והר הבית עם הפרות סדר אלימות ע"י פורעי חוק שחיללו את המקום וניסו לפגוע בכוחות הביטחון. השוטרים פעלו נגד אותם מפרי סדר אלימים שחיללו את המסגד וגרמו נזק במקום ובעיקר למתפללים.

בכל אותה תקופה המשטרה פעלה לאפשר לעיתונאים לסקר את ההתרחשויות ככל שניתן, ועל כך יעידו מאות עיתונאים מהארץ ומהעולם שהיו בזירות השונות וסיקרו את האירועים. המכתב התקבל היום במשטרה ואנו נשיב לו כמקובל. לצד זאת נציין כי ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום - מן הראוי להפנותם לבדיקת הגורמים המוסמכים לכך".