העיתונאי גיא מרוז, שיצר יחד עם בת-זוגו העיתונאית אורלי וילנאי שני סרטי תעודה שביקרו בחריפות את המדיניות הממשלתית להתמודדות עם מגיפת הקורונה, הורשע אתמול (7.2) בעבירה של אי עטיית מסכה ונידון לקנס.

לפי כתב האישום שהוגש נגד מרוז, בחודש ינואר 2021 הוא שהה ברחוב ראול ולנברג 10 בת"א-יפו "מבלי שעטה מסיכה על פניו". מעשה זה, מצוין בכתב האישום, נוגד את צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) שחייב באותה העת עטיית מסיכה גם באוויר הפתוח. מרוז נקנס ב-500 שקלים וביקש להישפט בגין העבירה.

בפתח הדיון שנערך אתמול בפני השופטת עדי יעקובוביץ בבית-משפט השלום בת"א-יפו הבהיר מרוז כי הוא מודה בפרטים ומתנצל והוסיף: "אשתי עברה ניתוח והיא הייתה בבית חולים, לא ישנתי, אני יצאתי כדי לאכול ושכחתי לשים את המסכה". עוד הוסיף מרוז, כך לפי פרוטוקול הדיון: "אני מבקש בשל הנסיבות למחול לי. אני איש שומר חוק".

נציג המדינה, עו"ד רוי חן, טען כי אם כל אחד יגיד לשוטר שקונס אותו בגין אי עטיית מסכה כי בדיוק באותו הרגע סיים לאכול לא ניתן יהיה לאכוף את החוק המחייב עטיית מסכה. עו"ד חן ביקש מבית-המשפט להותיר את הקנס שניתן למרוז על כנו.

השופטת יעקובוביץ דחתה את טענות מרוז אך מנגד קבעה כי בשל העובדה שהודה בעבירה ונטל אחריות על מעשיו לא יוכפל הקנס אלא יישאר בגובה 500 שקלים.

34229-07-21