עמותת הצלחה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיעצור השתתפות נבחרי ציבור בתוכנית ריאליטי, משום שהיא בניגוד לחוק ולהנחיות היועמ"ש עצמו. ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון (תקווה חדשה) עתידים להופיע בתוכנית "מאסטר שף" של קשת.

תוכניות ריאליטי משמשות למעשה כבימה לקידום מסחרי של מוצרים ושירותים שונים. לפי עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת הצלחה, השתתפות חברי כנסת ושרים בתוכניות שיש בהן היבט מסחרי כזה אסורה לפי החוק ולפי הנחיות שניתנו בעבר  על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה, הייעוץ המשפטי לכנסת וועדת האתיקה של הכנסת.

"חוק החסינות" מורה כי לחברי כנסת אסור לעסוק בעיסוק נוסף. גם אם העיסוק נעשה ללא תמורה, הוא צריך לעמוד בכללים מסויימים. כך למשל אסור שיפגע בכבוד הכנסת או שייצור ניגוד עניינים. בנוסף, במקרה של השתתפות אמסלם ושאשא-ביטון ב"מאסטר שף", טוען המכתב, "עולה החשש כי עצם הכהונה עצמה עולה כדי הגדרת תמורה אחרת, בשים לב לאופי התכנית, ערוץ השידור (ערוץ הברודקאסט המוביל והנצפה בישראל) והעובדה שמדובר בתכנית המשלבת אלמנטים מסחריים".

גם היועץ המשפטי לממשלה הנחה את חברי הכנסת והממשלה שלא לתת חסות לגורם מסחרי, גם אם הדבר נעשה ללא תשלום. השתתפות בתוכנית ריאליטי אינה נכללת בחריגים המותרים, שכן אינה קשורה לתפקידם של נבחרי הציבור או לתחומי אחריותם. ועדת האתיקה אסרה אף היא על חברי הכנסת לעסוק בקידום מסחרי, למשל ע"י השתתפות בתוכן שיווקי או קידום תוכנית טלוויזיה.

בעמותת הצלחה מבקשים מהיועמ"ש למסור אם אמסלם ושאשא-ביטון קיבלו אישור להשתתף בתוכנית הריאליטי של קשת, המיועדת לשידור מחר בערב, ומאחר שלטענת העמותה אין לתת אישור כזה בכל מקרה, היא מבקשת לעצור את שידור התוכנית.

בשנה שעברה הופצו ברשתות שתי פרסומות בכיכוב נבחרי ציבור: בנימין נתניהו הצטלם במלון דן כרמל בחיפה, ועל פי חשיפת מיכאל שמש מ"כאן" זכה להנחה של 75% ממחיר הנופש. שרת הפנים איילת שקד פרסמה ברשתות תמונה מחויכת עם פחית קולה זירו והבטיחה להילחם במס על משקאות ממותקים.

כאמור, ועדת האתיקה נדרשה בעבר לא פעם לנושא: אחת מההחלטות של הוועדה הייתה נגד מירי רגב (הליכוד) שבעת שהיתה שרת תרבות פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה סרטון שבו קראה לעוקביה לצפות בתוכנית "אייל גולן קורא לכם" בערוץ 24. ועדת האתיקה דנה בפרסום של רגב והודיעה ש"אסור לחברי הכנסת לתת חסות, לסייע או לקדם גורמים מסחריים, ובכלל זה אמצעי תקשורת".

מקרה נוסף אירע ב-2017, אז פרסם ח"כ אורן חזן (הליכוד) סרטון שבו הוא קורא לציבור לאכול פיצה ברשת מסוימת. לדבריו, עשה זאת כי הרשת הבטיחה לתרום לעמותות. בתגובה לפרסום המקרה ב"עין השביעית" מסר דובר הכנסת בשם היועץ המשפטי לכנסת כי "ח"כים אינם רשאים לתת חסות או לסייע לקידום עסקים פרטיים, גם אם אלה מקדישים חלק מרווחיהם למטרות ציבוריות ראויות".