חברת חדשות 13 בע"מ תשלם 7,500 שקלים לסמי עבד אלחמיד, לשעבר כתב החברה לסיקור החברה הערבית בישראל, כך סוכם בין הצדדים. אלחמיד תבע מהחברה 30 אלף שקלים בטענה כי פוטר מבלי שייערך לו שימוע כדין.

בשלהי שנת 2019 פרסם עבד אלחמיד ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו דיווח לעוקביו כי פוטר. הנימוק הרשמי שקיבל מעורך המהדורה המרכזית דאז ליאור לנדנברג היה כי אינו עושה די בסיקור החברה הערבית, אך העיתונאי טען כי הסיבה האמיתית היא שסירב לקבל את הוראת לנדנברג לצאת אל מסגדים ברחבי המדינה וללקט אמירות מסיתות מדרשות האימאמים.

בחודש אפריל 2020 תבע עבד אלחמיד את חברת רשת מדיה בע"מ (בהמשך נוספה חברת חדשות 13 בע"מ כנתבעת נוספת) ודרש פיצוי בסך 30 אלף שקלים. בכתב התביעה טען, באמצעות עו"ד אלבר נחאס, כי השימוע נערך לו שלא כדין, שכן זומן בהתראה קצרה וההחלטה על פיטוריו התקבלה מראש. עוד טען כי המו"מ עם מחליפו בתפקיד התנהל עוד טרם נערך השימוע.

בחדשות 13 דחו מכל וכל את טענותיו של העיתונאי. בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד בן ליברטי, נטען כי לעבד אלחמיד ניתנו שלושה ימים להיערך לשימוע, כי בחברה הקשיבו לטענותיו בקשב רב וכי פעלו לכל אורך הדרך בתום לב ובשקיפות מלאה.

בשבוע שעבר הסכימו הצדדים, בהמלצת השופטת דניה דרורי מבית-הדין האזורי לעבודה בחיפה, כי בחדשות 13 ישלמו לעבד אלחמיד 7,500 שקלים וזאת "מתוך הכרה לפועלו ולתרומתו" לחברה "בתקופת עבודתו הממושכת".

7252-04-20