ערוץ 20 ימחק כל זכר לתחקיר שפרסם, יחזור פומבית מממצאיו וישלם 18 אלף שקלים לחברת עוף הגליל, כך הוסכם בעקבות תביעה שהגישה החברה נגד הערוץ, זאת לאחר שהתברר כי הצילומים ששובצו בשידור התחקיר היו ממפעל אחר. סכום התביעה המקורי עמד על כ-717 אלף שקלים.

בתחילת השנה פרסם ערוץ 20 כתבה מאת הלל ביטון-רוזן תחת הכותרת "מחדל העופות במפעל הצפוני". לפי התחקיר, פקח לשעבר במפעל חשף ליקויים תברואתיים קשים במשחטת המפעל בקריית-שמונה. התחקיר פורסם גם באתר ערוץ 20, ולמחרת פורסמה כתבת המשך. בעקבות הפרסומים הגישה חברת עוף הגליל בע"מ, באמצעות עורכי-הדין ניר שוסטר ועמיחי פיקסלר, תביעה בסך 717,510.2 שקלים נגד חברת ערוץ יהודי ישראלי בע"מ, מפעילת ערוץ 20. עוף הגליל נמצא בבעלות קיבוצים מהגליל והגולן.

"התמונות המופיעות בכתבה שוב ושוב, ואשר כוללות תיעוד של עופות זרוקים על הרצפה ועופות פגומים, כלל לא צולמו במפעל עוף הגליל אלא במפעל אחר", נטען בין היתר בכתב התביעה.

בערוץ 20 טענו להגנתם, באמצעות עו"ד יצחק בם, כי "הטענה המרכזית בכתבה הנה שקיימים ליקויים תברואתיים קשים במפעל של התובעת [...] טענה זו מבוססת על עדותו הישירה והבלתי אמצעית של הפקח והיא תהיה תקפה גם אם יסתבר, כי התמונות שהעביר הפקח צולמו במקום אחר. התמונות אך ממחישות את הדברים, כאשר עיקר כובד משקלה של הטענה נובע מעדותו של הפקח".

לאחרונה, עוד לפני שנערך דיון ראשון בתיק, הגיעו הצדדים להסדר גישור במסגרת פגישת מהו"ת בפני עו"ד מיכל נתן-מילוא. ההסדר כולל התחייבות של ערוץ 20 להסיר את כל הפרסומים של התחקיר מכל אמצעי מדיה שבו פורסמו.

בנוסף התחייב הערוץ לפרסם הבהרה והתנצלות בנוסח שלהלן.

ביום 1/2/21 שידרנו תחקיר על מפעל עוף הגליל שבקרית שמונה במסגרת התוכנית 'הסיפור המרכזי'. במסגרת התחקיר נאמר שעוף הגליל פוגעת בבריאות הציבור. בעקבות המידע שהגיע לאחר שידור התחקיר, התחוור שתמונות שהוצגו בכתבה ששודרה לא צולמו במפעל ולכן איננו עומדים מאחורי התחקיר והטענות שהועלו בו כלפיו, והפרסומים שבעקבותיו באתר הערוץ, ואיננו עומדים מאחורי הטענה שעוף הגליל פוגעת בבריאות הציבור. אנו מתנצלים בפני המפעל ובפני צופינו".

הערוץ התחייב לפרסם את ההתנצלות במהדורה המרכזית של הערוץ, בין השעות 20:20 ל-20:40 וכן באתר האינטרנט של הערוץ. כאמור, בנוסף ישלם הערוץ לחברת עוף הגליל 18 אלף שקלים.

16284-03-21