"גלובס" מאיים בעתירה מינהלית נגד שר הבריאות ניצן הורוביץ משום שחסם לכאורה בטוויטר את כתב העיתון עידן ארץ. במכתב ששיגר היום (7.10) העיתון הכלכלי באמצעות משרד עורכי-הדין יורם מושקט, הוא דורש מהורוביץ לבטל את החסימה בתוך שבעה ימים "לאור היקף הפגיעה" בעבודתו של הכתב.

"מסיבות שאינן ידועות למרשינו", כותבת עו"ד אוריין אשכולי, החתומה על המכתב, "ביצעת חסימה בלתי מוגבלת בזמן של חשבונך בטוויטר לכתב הדאטה של עיתון 'גלובס'". חסימה זו "נעשתה מבלי שניתנה למרשינו התראה מוקדמת, ובפועל היא מונעת ממרשינו לקבל דיווחים המתפרסמים בחשבונך – באופן שכן מתאפשר ליתר העוקבים הרבים. חמור הדבר במיוחד בנסיבות שבהן אנו מצויים בתקופה משברית של מגפת הקורונה, ובחשבון מתפרסמות ידיעות בעלות ערך לציבור הקוראים של העיתון".

לטענת "גלובס", החסימה פוגעת בשורה של עקרונות משפטיים, בהם חופש הביטוי וחופש העיסוק של ארץ, וחובתו של השר הורוביץ לנהוג בשוויון ובלא אפליה. במכתב מובאות דוגמאות לתכנים שפרסם הורוביץ לאחרונה בחשבון הטוויטר שלו ושהגישה אליהם נמנעת ממשתמשים חסומים: דיווח על פגישתו עם נשיא הרשות הפלסטינית, החלטה על פתיחת המכון לרפואה משפטית בשבתות ועוד. ב"גלובס" טוענים כי פניותיהם לדובר משרד הבריאות בבקשה לשחרר את החסימה או לקבל הסברים לא נענו.

ארץ, המשמש ככתב הדאטה של "גלובס" מאז יוני 2021, היה לפני כן בלוגר כלכלי, כותב באתר "מידה" ופעיל בפורום קהלת.

עדכון: ב-14 באוקטובר עדכן ארץ בטוויטר כי הורוביץ הסיר ממנו את החסימה. לדבריו, ההסרה נעשתה "[ב]רגע האחרון לדדליין שהצבנו לפני שנפתח בהליכים משפטיים נגדו".

* * *

לעיון במכתב ההתראה

להורדת הקובץ (PDF, 656KB)