הבלוגר אבי זלינגר טרם דאג להסרת כל הסרטונים שבהם הפיץ תיאוריית קשר מופרכת על עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי, כך עולה מתצהירו של אלקלעי שהוגש לאחרונה לבית-המשפט.

לפני כשנתיים הגיש אלקלעי תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד יאיר נתניהו וזלינגר בגין פרסום והפצה של תיאוריות קונספירציה שקריות. כיוון שנתניהו הבן לא הגיש כתב הגנה בזמן הוא חויב במלוא סכום התביעה נגדו, 250 אלף שקלים, ובחודש שעבר נדחתה בקשתו לביטול פסק-הדין שניתן נגדו בהיעדר הגנה. נתניהו הבן הודיע שיגיש ערעור על החלטה זו, אך טרם עשה כן. בינתיים ממשיך להתנהל ההליך נגד הנתבע זלינגר.

התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רון לוינטל, הינה בגין סדרה של למעלה מ-20 פרסומים שבהם קרא זלינגר לעצור ולחקור את אלקלעי בגין מעורבותו – כביכול – בקנוניה שתכליתה "הפלת" ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, כחלק מחקירת "תיק 4000". נתניהו הבן נתבע בגין שיתוף דבריו של זלינגר בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו.

באחד הפרסומים נראה זלינגר עומד בפני המצלמה ומציג לצופים תצלום של אלקלעי ולצדו הכיתוב "מר מנדלבליט לטיפולך!!! אבי אלקלעי קרן וקסנר עורך 'וואלה', מתחת לאילן ישועה (פרשת בזק-'וואלה') שותף לעבירות הנסיבתיות!!". בהמשך, זלינגר פונה למנדלבליט ומבטיח ש"עוד ניתן לתקן את המצב" – באמצעות צווי מעצר וזימון אלקלעי לשימוע.

בלב תיאוריית הקשר המופרכת ממילא של זלינגר ניצבת טעות. אבי אלקלעי בוגר קרן וקסנר אינו אבי אלקלעי עורך "וואלה לשעבר".

אבי זלינגר מניף תדפיס ובו חלק מתיאוריית הקונספירציה על אלקלעי (צילום מסך)

אבי זלינגר מניף תדפיס ובו חלק מתיאוריית הקונספירציה על אלקלעי (צילום מסך)

להגנתו טען זלינגר, באמצעות עורכי-הדין שלומי וינברג ואביתר כהן, כי "מרבית הפרסומים אינם מהווים לשון הרע וכל הפרסומים הופנו כלפי אדם אחר בשם אבי אלקלעי שהוא אכן בוגר הקרן החדשה של מחזור שבע [כך במקור; א.פ]". ככל הנראה התכוונו באי-כוחו של זלינגר לטעון כי אותו אלקלעי הוא בוגר מחזור שבע של קרן וקסנר.

עוד טען זלינגר להגנתו כי התביעה נגדו היא תביעת השתקה טורדנית שהוגשה לצורכי יחסי ציבור, וכי יש לסלקה על הסף או לחלופין לעכב את הדיון בה בשל ההליך הפלילי שבו מואשם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בשוחד ("תיק 4000"). לגבי חלק מהפרסומים שבגינם הוגשה התביעה טען זלינגר כי הוא זכאי להגנת תום הלב ואף להגנת אמת דיברתי (כך לגבי הטענה כי אלקלעי אכן היה עורך "וואלה" תחת המנכ"ל דאז אילן ישועה).

זלינגר הדגיש בתביעתו כי מיד עם קבלת מכתב ההתראה מטעם אלקלעי, עוד טרם הוגשה התביעה, פעל להסיר את כל הפרסומים שהפיץ. בכתב ההגנה טען כי "כיום, לא קיים פרסום אחד שקשור לדף הפייסבוק האישי של זלינגר או לדפים שאותם הוא מנהל שבו מופיע השם אבי אלקלעי". אולם בתצהירו מפנה אלקלעי לסרטון של זלינגר על אודותיו, שפורסם בעמוד של זהבה יפרח ועודנו זמין לצפייה.

"לרגל הגשת התצהיר, שנתיים אחרי מכתב ההתראה", מצהיר אלקלעי, "ערכתי שוב בדיקה ברשת האינטרנט לראות אם בינתיים אכן מחק [זלינגר] את הדברים". לפי אלקלעי, "בחיפוש פשוט, בלי הרבה מאמץ" איתר את הסרטון של זלינגר בעמוד של יפרח. ואכן, בדיקה במנוע החיפוש של פייסבוק מעלה סרטונים נוספים של זלינגר בו הוא מתייחס לאלקלעי.

זלינגר אמור להגיש תצהיר מטעמו בעוד שבועות אחדים. בינתיים, לאחר שדחתה את בקשתו של נתניהו הבן לבטל את פסק-הדין שניתן נגדו בהיעדר הגנה, המליצה השופטת כוכבה לוי לאלקלעי וזלינגר להעניק לה את הסמכות להכריע בתביעה לפי סעיף 79א', כלומר בדרך של פשרה וללא כתיבת פסק-דין מפורט. אלקלעי הסכים. זלינגר, לעומת זאת, הסכים רק בתנאי שהסכום שבו יחויב לפצות את אלקלעי יהיה לכל היותר 35 אלף שקלים. סוגיה זו טרם הוכרעה.

59964-11-19

* * *

לעיון בכתב ההגנה של זלינגר

להורדת הקובץ (PDF, 11.16MB)

לעיון בתצהיר אלקלעי

להורדת הקובץ (PDF, 16.72MB)