מיליארדרית שהיתה מקורבת ביותר לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, קיבלה תואר ד"ר לשם כבוד מהמרכז הבינתחומי הרצליה. טראמפ, שלא הצליח להיבחר לכהונה שנייה, השאיר אחריו מורשת של פילוג, שנאה, הסתה ושקר. ד"ר מרים אדלסון ובעלה המנוח שלדון תרמו מאות מיליוני דולרים למפלגה הרפובליקאית בארה"ב ולסוחר שהפך לנשיא, היו מבעלי הממון המקורבים אליו ולפי פרסומים בעיתונות האמריקאית אף השפיעו על החלטותיו המדיניות.

את כספו עשה אדלסון בעסקי הימורים חובקי עולם, במלונות ובתי קזינו בארה"ב, סין וסינגפור. הוא התאושש ממשברים כלכליים עולמיים ומחקירות פדרליות בחשד לשחיתות, ונותר במשך שנים ארוכות אחד האנשים העשירים בעולם. לפני מספר שנים שילם סכום של לפחות 75 מיליון דולר למנהל בכיר לשעבר בחברת ההימורים שלו, שחשף טענות לתשלום מסיבי של כספי שוחד בחברה ופעילות זנות במלונותיה. ד"ר מרים אדלסון, אשתו השנייה, היא מומחית להתמכרויות. לאחר שהתחתנו הפך אדלסון מעורב פוליטית ואימץ קו ימני תקיף.

הזוג אדלסון היו גם מבעלי הממון המקורבים ביותר לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. החוק במדינת ישראל מקשה על מיליארדרים להעביר מאות מיליוני שקלים למועמד פוליטי, אך הזוג השקיע סכום כזה בהקמת ותפעול עיתון. "ישראל היום" פועל מאז 2007 כמכונת תעמולה עבור נתניהו, ומופץ בחינם ברחבי ישראל במאות אלפי עותקים מדי יום. גם לאחר פטירתו של שלדון אדלסון, רעייתו ממשיכה לממן את העיתון שממשיך לתמוך בנתניהו ולהתמסר לדף המסרים שלו.

אדלסון תרמה ממון רב גם למרכז הבינתחומי הרצליה, שקרא על שמה את בית הספר ליזמות וב-2019 העניק תואר ד"ר לשם כבוד גם לבעלה. לפי הידיעה על הענקת הכיבוד לאדלסון, שהתפרסמה היום בעיתון שהיא מממנת, פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי, הודה בטקס לאדלסון על "מסע פילנתרופי וציבורי טוטאלי ומיוחד בדורנו".

הידיעה על הכיבוד שקיבלה מרים אדלסון, בעיתונה "ישראל היום"

הידיעה על הכיבוד שקיבלה מרים אדלסון, בעיתונה "ישראל היום"