עמוס רולידר הוא כוכב תקשורת. מזה שנים רבות שהוא מרבה להופיע בערוץ 2, בתוכניות בהנחייתו ובתוכניות האקטואליה והמהדורות של חברת החדשות של הערוץ, ומככב גם כיום בערוץ 12 של קשת, זכיינית ערוץ 2 לשעבר, שהוא ערוץ הטלוויזיה הפופולרי בישראל. ב-mako, אתר האינטרנט של הערוץ, שמורות עשרות רבות של הופעות אורח של רולידר בערוץ לאורך השנים, בהן התבקש לייעץ בתחומי עיסוקו, ורולידר משתמש בהופעותיו בערוץ כדי לקדם את עצמו באתר האינטרנט שלו.

לכן, משהתפרסם בערוץ 11 התחקיר "חינוך רע: הסוד של פרופ' רולידר נחשף", מעניין היה להמתין לתגובה של ערוץ 12 לפרסום השלילי על כוכב המסך שלהם, מה עוד שהתחקיר עסק באופן ספציפי בפרקטיקות הטיפוליות של רולידר, פרקטיקות שהן הסיבה בגינה מוזמן רולידר שוב ושוב לאולפני ערוץ 12.

תגובה אחת הגיעה בתור טור באתר mako, שמתח ביקורת על התחקיר ("אין אף פרט חדש ב'תחקיר' ששודר אתמול בכאן 11 על פרופ' עמוס רולידר - שכולו טענות ממוחזרות מתוכנית קנדית מלפני 30 שנה. הפער בין ההבטחה לבין הסרט עצום"). תגובה שנייה הגיעה ב"חדשות הבוקר", תוכנית הבוקר של ערוץ 12, שמרבה גם היא לארח את רולידר, וצויצה ע"י העיתונאי בעז ארד. הנה היא במלואה:

ניב רסקין על התחקיר נגד עמוס רולידר, "חדשות הבוקר", ערוץ 12, 30.6 (צילום מסך)

ניב רסקין על התחקיר נגד עמוס רולידר, "חדשות הבוקר", ערוץ 12, 30.6 (צילום מסך)

ניב רסקין: "אתמול אה.. שודר בכאן בתוכנית זמן אמת תחקיר על הפסיכולוג עמוס רולידר, ו[מילה לא ברורה] עדויות על שיטות טיפול אלימות ושנויות במחלוקת, חלק מהדברים פורסמו בעבר בקנדה ובמקומות אחרים, אתמול אה.. זה עלה שם, בתוכנית הזו, על התקופה שהוא ניהל מרפאה בקנדה. הנה קטע".

לאחר שידור קטע מהתחקיר ותגובתו של רולידר מתקיים דיון באולפן:

מעיין אדם: "זה באמת, אני יכולה להבין גם את הדברים שלו, כי הדבר הזה הוא קצת מנותק אה.. מ.. אם אין בארץ שום עדויות לדבר הזה, אה…".

רסקין: "זה לא אומר שזה לא קרה. זה לא אומר שזה לא קרה".

אדם: "אני לא יודעת.. אני.. אף אחד מאיתנו לא יודע מה קרה".

רסקין: "נכון".

אדם: "אבל באמת בנאדם פתאום באים ל..".

רסקין: "העדויות בוא נגיד אה.. העדויות מטרידות, מטרידות מאוד, אבל מצד שני, באמת, כמו שאת אומרת…".

אדם: "הזכות החפות חייבת לעמוד לו..".

רסקין: "נכון, זה היה לפני אה... הרבה שאנחנו לא יודעים…".

משה דץ: "לכולם".

רסקין: "בדיוק".

משה דץ [מעביר נושא באופן מגושם]: "למה לא הכנסנו אף אחד מאיתנו, וזה מוזר מאוד, ב'עשה' את יאיר לפיד, מגיע לו".