משפחת ראש הממשלה נתניהו תובעת דיבה את ראש הממשלה לשעבר והעבריין המורשע אהוד אולמרט, שכינה אותם חולי נפש הזקוקים לאשפוז.

"מה שלא בר שיקום זו מחלת הנפש של ראש הממשלה ושל אשתו ושל בנו. זה לא בר שיקום והדרך היחידה לשקם את המדינה זה להכניס אותם… בתנאים רגילים כל רופא פסיכיאטר שיש לו מצפון ואני מוכן להפגיש אותך עם לא מעט מדינאים שהיו אומרים שצריכים להוציא צו אשפוז גם לו, גם לה וגם לבן וכולי. הם כולם אנשים חולים", אמר אולמרט בראיון לדמוקרטTV ב-11.4, כך לפי כתב התביעה.

לאחר הראיון נשלח לאולמרט מכתב התראה מטעם משפחת נתניהו, ע"י עורך הדין יוסי כהן, בו הוא נדרש לפצות את המשפחה במיליון שקל ולהתנצל פן ייתבע. אולמרט דחה את הדרישה ובראיון לתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12, ב-21.4, חזר על האמירה כי משפחת נתניהו הם "חולי נפש" והוסיף, כך לפי כתב התביעה, כי נתניהו הוא "שקרן", "רמאי" ו"נוכל". בנוסף האשים את נתניהו, בין היתר, בכך שהוא מוביל תרבות של "ניבול פה". כעת (6.5) הוגשה התביעה.

"יאמר מיד כי האמירות של הנתבע כלפי התובעים אינן אמת", נכתב בכתב התביעה ביחס לטענה כי בני משפחת נתניהו הינם חולי נפש הזקוקים לאשפוז פסיכיאטרי. עוד טוען כתב התביעה כי אולמרט הבהיר בדבריו כי הוא מתכוון למחלת נפש ממש, ולא השתמש במילים בהשאלה ככינוי גנאי ותו לא. כך בראיון בערוץ 12 אמר: "שלא תהיה אי הבנה, אין לי שום דבר חס וחלילה על מחלת נפש. זו כמו כל מחלה אחרת ואין בה שום דבר לא מכובד".

בנימין, שרה ויאיר נתניהו תובעים בשל ההתבטאויות של אולמרט 837 אלף שקל. סכום הפיצוי המקסימלי בחוק, ללא הוכחת נזק, עומד על 50 אלף שקל, וכפול מכך אם הוכחה כוונה לפגוע (ללא הצמדה). לפי כתב התביעה, הסכום הנדרש הוא מכפלת הפיצוי המקסימלי על שני ביטויים מכפישים בזדון, לכל אחד משלושת הנתבעים.

משפחת נתניהו דואגת להזכיר בכתב התביעה כי אולמרט אינו רק ראש ממשלה לשעבר אלא גם אסיר משוחרר: "לאחר שסיים לרצות את עונשו בכלא לפני כארבע שנים, החל הנתבע בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובעים ולרמוס את שמם הטוב בפומבי, מתוך קנאה ותסכול עמוק, זדון ורשעות לשמה [...] אמירותיו של הנתבע מקבלות משנה חומרה, נוכח זאת שהן נאמרו על ידי מי שמילא בעבר תפקידים ציבוריים רמי מעלה, שלמרות שהורשע בעבירות פליליות חמורות, עדיין חלק מהציבור הולך שולל אחרי דבריו".

ואכן, למרות שהורשע בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט, ממשיכים כלי תקשורת להעניק במה לאולמרט: הוא בעל טור ב"מעריב" ואורח בתוכניות טלוויזיה ורדיו. למרבה האירוניה, פעמים רבות ההקשר להופעותיו התקשורתיות הוא ביקורת על נתניהו בשל האישומים נגדו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, כפי שהיה בהופעה שנתן בדמוקרטTV.

"ישראל היום", העיתון שייסד המיליארדר שלדון אדלסון לקידום הקריירה הפוליטית של נתניהו, החל לפעול בתקופה בה היה אולמרט ראש ממשלה והיה מגויס להביא לסיום שלטונו. בעבר גם פורסם, ע"י אלדד יניב, כי נתניהו היה מי שדאג לצינורות המימון למחאת המילואימניקים נגד אולמרט לאחר מלחמת לבנון השנייה.

כתב התביעה מנוסח באופן תוקפני, ומרבה בכינויי גנאי נגד אולמרט (גם כלי התקשורת בהם התבטא אולמרט אינם יוצאים נקיים: הם מכונים "עוינים" והפרסומים "נתעבים"). התובעים, בנימין, שרה ויאיר נתניהו, מלינים בכתב התביעה שלהם על כך שהשיח הציבורי בישראל "הפך אלים ופרוע". מאחר שלא נהוג לכלול קטעים פארודיים בכתבי בית דין, יש להניח שהשלושה התכוונו לכך ברצינות.

הן נתניהו והן אולמרט מכירים את כס ראש הממשלה באופן אישי, כמו גם את ספסל הנאשמים בפלילים. מכיוון שבישראל משפטים נוטים להתארך ולהימתח לאורך שנים, יתכן כי עד שתוברר תביעת הדיבה הנוכחית, יורשע נתניהו במשפט השוחד, המרמה והפרת האמונים, והדמיון בין הנתבע לתובע יושלם.

טרם הוגש כתב הגנה.

13429-05-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 916KB)