בפתח התוכנית מרגיע המנחה עמנואל רוזן את הצופים וטוען כי העיתונות בישראל, ערב יום העצמאות, היא עצמאית – למעט נושא הביטחון. לדבריו, בפרשת ענת קם התברר כי העיתונות מיהרה להפוך את הנאשמת למרגלת מסוכנת.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם צ'יקו מנשה, כתב חברת החדשות של ערוץ 10, ועם חנוך דאום, עיתונאי "ידיעות אחרונות", על האופן שבו בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, עוקף את העיתונות המרכזית ומשתמש בערוצי תקשורת אלטרנטיביים כדי לתקשר עם הציבור.

מנשה מציין פן מדאיג בהתנהלות זו: נוהגו של נתניהו לשגר למערכות התקשורת סרטונים שבהם הוא מביע עמדתו בנושאים שעל סדר היום, בלי שהעיתונאים יוכלו להציג בפניו שאלות. "העולם מתקדם, העולם מתפתח ומתחדש", מסביר דאום את ההתנהלות התקשורתית החדשה של ראש הממשלה. "גם אני ככותב טור ימי ספורים", הוא מוסיף. "זו משימה לתקשורת להתמודד עם העובדה שאפשר לעבור מעל הראש שלה", מדגיש דאום.

עוד בתוכנית, שיחה עם רביב דרוקר, עיתונאי חדשות ערוץ 10, שחתם על עצומה הקוראת ליועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" אורי בלאו, ועם יעקב אחימאיר, עיתונאי ערוץ 1, שלא חתם על העצומה.

"אני מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה שידבק במדיניות של הפרקליטות לאורך שנים – לא להעמיד עיתונאים לדין על הסעיף הזה", אומר דרוקר ומתייחס לסעיף 113(ג) בחוק העונשין. "אל תשברו את המדיניות הזאת כי אתם מבינים מה ההשלכות של זה", אומר דרוקר, "ההשלכות של זה שאי-אפשר לעסוק בעיתונות כי כל דבר יכול להיות ידיעה סודית, כולנו מחזיקים ידיעות סודיות מדי יום [...] אם אתם רוצים לחפש את אורי בלאו ולהעניש אותו, תמצאו דרכים אחרות".

אחימאיר, מנגד, אומר כי "החוק הוא חוק ועיתונאים לא צריכים להיראות בעיני הציבור שהם מחוץ לחוק". לדבריו, דווקא חתימה על עצומה שכזו תפגע בחופש העיתונות ובאמינותה. "אם החוק לא בסדר", מוסיף אחימאיר, "אנא שנו את החוק".

אחימאיר תוהה מה חושבת נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, על עיתונאים הנלחמים למען עצמם, ומזכיר כי בימים אלה קיים גם צו איסור פרסום יוצא דופן הקשור למקצוע העיתונאות. "מדוע העיתונאים צריכים להיות מעל החוק?", שואל אחימאיר, ואומר כי לו היה עליו להעמיד את בלאו לדין, היה מעמידו לדין על הפקרת מקור, "חטא הרבה יותר גדול מהחזקת מסמך", כדבריו. דרוקר משיב כי דווקא יש מקום לבעלי מקצוע מסוים לתמוך בעמיתיהם. עוד טוען דרוקר כי עומדת לבלאו "הגנה מן הצדק", בשל העובדה שעד היום לא העמידו לדין עיתונאים על סעיף זה.

לסיום מעיר יאיר גרבוז על שידורי הטלוויזיה של יום השואה וחיסולו של אוסמה בן-לאדן.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית