בית המשפט מבקש הבהרות מיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בטרם יפסוק לטובתו בתביעת דיבה שהגיש משום שהצד שכנגד לא הגיש כתב הגנה. הרשם הבכיר צחי אלמוג מבית-משפט השלום בהרצליה ביקש מנתניהו הבן הסבר מדוע כתב התביעה מטעמו הונח על עמדת המודיעין בבניין שבו נמצאים משרדי החברה שהוא תובע, ולא הוצמד לדלת משרדי החברה.

בחודש ספטמבר האחרון הגיש נתניהו הבן תביעה נגד חברת פאבליק ליין פרסום ויחסי ציבור בע"מ, אחרי שזו פרסמה סרטון שבו הוא מוצג כמי שפיו הופך לפי טבעת מפיק שלשול. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, שהוא גם יועץ משפטי לקמפיין הליכוד, נטען כי "מדובר בסרטון משפיל ביותר ובו מוצג התובע בתמונתו כמי שמשלשל מילים מהפה עד שבסוף הסרטון, הפה שלו הופך לפי טבעת של עכוז, ונסגר, וכך נמנע המשך שלשול המילים".

בשבוע שעבר, אחרי שחלפה כחצי שנה מאז הגשת התביעה וחברת הפרסום הנתבעת טרם הגישה כתב הגנה, ביקש נתניהו הבן מבית-המשפט שיתן פסק-דין בהיעדר הגנה. לדבריו, כתב התביעה נגד חברת הפרסום נשלח בדואר רגיל לכתובת הרשומה באתר האינטרנט של החברה ולאחר שלא הוגש כתב הגנה בוצעה בחודש דצמבר האחרון המצאה חוזרת של כתב התביעה, הפעם באמצעות שליח.

"כיוון שלא היה מענה במשרדי הנתבעת הודבק כתב התביעה בעמדת המודיעין בבניין המשרדים בו מצוי משרדה הרשום של הנתבעת", נכתב בבקשת נתניהו לקבלת פסק-דין בהיעדר הגנה. לבקשה צורף תצלום שלפי נתניהו מתעד את כתב התביעה מונח בעמדת המודיעין של בניין המשרדים.

כתב התביעה של נתניהו נגד פאבליק ליין מונח בעמדת המודיעין בבניין שבו שוכנים משרדי החברה (צילום שהוגש לבית-המשפט כנספח לבקשה לפסק דין בהיעדר הגנה)

הרשם הבכיר אלמוג טרם נענה לבקשת נתניהו. הוא ציין בהחלטתו כי לא צורף תצהיר של מוסר כתב התביעה וכן כתב: "יש להבהיר מדוע הונח כתב התביעה בעמדת המודיעין ולא כאמור בהוראות תקנה 489 (סיפא) לתקנות הישנות".

תקנה 489 של תקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984, אשר היו בתוקפן במועד הגשת התביעה, נושאת את הכותרת "הנמען לא נמצא או מסרב לקבל המצאה". לפי התקנה, "שליח בי-דין שלא מצא שום אדם שאפשר לפי תקנות אלה להמציא לו כדין את הכתב, אף על פי שפעל בשקידה ראויה וסבירה, או שהאדם כאמור סירב לקבל את הכתב, ידביק את הכתב על הדלת החיצונית או במקום אחר נראה לעין בבית שבו רגיל האדם לגור או לעסוק".

כאמור, במקרה של תביעת נתניהו הבן, כתב התביעה הוצמד לעמדת המודיעין בבניין המשרדים שבו מצוי משרדה של החברה הנתבעת.

במקביל מנהל נתניהו שני הליכים לפסילת פסקי-דין שניתנו בתביעות דיבה שהוגשו נגדו, לאחר שלא הגיש כתבי הגנה. נתניהו טוען כי לא קיבל את כתבי התביעות וכי כתבי התביעות לא הוגשו כדין. באחד משני ההליכים הללו העיד נתניהו הבן בבית-המשפט וטען כי לא היה מודע כלל להגשת התביעה נגדו, זאת למרות שהתייחס אליה בציוץ שפרסם בטוויטר.

49557-09-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 138KB)