בפתח התוכנית "תיק תקשורת" תוהה עמנואל רוזן האם העיתונות נפלה לספין של הפרקליטות באופן שבו סיקרה את האישומים נגד ענת קם כ"פרשת בגידה מזעזעת", אחרי שעסקת הטיעון אליה הגיעה עם המדינה מחקה מכתב האישום את ההאשמות החמורות.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם גיא פלג, עיתונאי "חדשות 2", עם יובל יועז, הפרשן המשפטי של "גלובס" ועם אירית באומהורן, לשעבר בכירה בפרקליטות, על היחס של המדינה והתקשורת לענת קם.

"יש פה ניסיון לסגור חשבון עם עיתונות [...] שחודרת לנבכי הממשל", טוען יועז ומדגיש כי גם העיתונאי אורי בלאו, שקיבל מידיה של קם כאלפיים מסמכים, עודנו חשוד ועשוי לעמוד לדין. לדבריו, הוא אינו מבין מדוע העיתונות בישראל אינה עומדת לצד בלאו וקם, אלא תוקפת אותם. "חופש העיתונות גם הוא סוגיה של ביטחון המדינה", טוען יועז.

לדברי פלג, המשפט של ענת קם אינו חלק ממערכה נגד העיתונות. "יש כאן מעשה חמור מאוד", הוא אומר ביחס למעשיה של קם, "אין כאן הדלפה סלקטיבית, יש כאן גניבה של אלפי מסמכים, חלקם מוגדרים סודיים ביותר". לדבריו, חופש העיתונות אינו נמצא מעל ביטחון המדינה. פלג מזכיר כי גם לאחר עסקת הטיעון העבירה בה הורשעה ענת קם נמצאת תחת הכותרת "ריגול חמור".

באומהורן טוענת שהפרקליטות ומערכת הביטחון מילאו את תפקידם. "שיקולי ביטחון זו עדיין פרה קדושה", היא אומרת אך יחד עם זאת מסכימה לדעת יועז כי כתב האישום המקורי היה "לא מידתי". באומהורן מעריכה שהמקרה הזה לא ישפיע על יחסי עיתונאים ומקורותיהם כיוון שהוא חריג.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם מנחם הורוביץ, לשעבר הכתב בצפון של מערכת "חדשות 2", על מסיבת הפרידה שנערכה לכבוד פרישתו מהתפקיד, שבה השתתפו בכירים בצבא ובפוליטיקה.

הורוביץ טוען כי מוזמניו היו אנשים שליווה בשנים האחרונות מתוקף תפקידו. "איזו סיבה יש לי לא להזמין את גבי אשכנזי שהולך לאזרחות?", הוא שואל. "אני בכלל היום כתב שעוסק בנושאי צרכנות [...] מה הבעיה?". לדבריו, בעוד הוא סיקר זוטות בזמן שהשתתף באירועים של בכירי המדינה, רוב מכריע מהפרשנים המדיניים והצבאיים, כמו גם עורכים בכירים, משתתפים באירועים שכאלה ומתחככים בבכירי המדינה.

לסיום מעיר ב. מיכאל לגבי מודעה לפרויקט מסחרי בשכונת ממילא בירושלים שבה ניתן לראות כיצד מגדל דוד משקיף על רחובות הקניון הפתוח. לדבריו, בשונה מהמודעה, במציאות לא נראה המגדל באופק במבט מהמקום. "גם בעולם הפרוע של הפרסומת צריך להיות איזשהו גבול", הוא אומר.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית