בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מבקר המנחה עמנואל רוזן את משפט השדה התקשורתי שבוצע, לדבריו, בנתן אשל, ראש לשכת ראש הממשלה.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם שלמה רז, דובר משרד מבקר המדינה; עם דנה ויס מחדשות ערוץ 2 ועם קלמן ליבסקינד מ"מעריב" על היחסים בין מבקר המדינה לבין התקשורת.

ליבסקינד יוצא נגד הודעה לעיתונות שהוציא בעבר משרד המבקר על אודות טיוטת הדו"ח על השריפה בכרמל, אשר בסופה הוזכר לעיתונאים כי אין לפרסם דבר מהנאמר בה. "התחושה שלי היא שהוא חשב שהוא צריך להגיד לנו שאסור אבל מאוד רצה שנטפל בזה", אומר ליבסקינד.

ויס מדגישה כי מבקר המדינה תלוי בדעת הקהל וטוענת כי בלא הרעש התקשורתי סיקור הממצאים היה מועט הרבה יותר. גם הדובר רז טוען שכדי שדו"חות המבקר יהיו אפקטיביים אין מנוס אלא לשתף פעולה עם התקשורת, אותה הוא מכנה "צינור חשוב". יחד עם זאת, לדבריו, לפני פרסום הדו"ח משרד מבקר המדינה נמנע מלהדליף דבר החוצה.

"השאלה היא מי מבקר את המבקר", מדגיש ליבסקינד וטוען כי על התקשורת לסקר את משרד המבקר בעיניים ביקורתיות. "כשאנחנו מתודלקים בידידות וחברות גדולה מדי עם מבקר המדינה, הביקורת שלנו נעלמת, מתאיידת". ויס טוענת כי התקשורת כן מבקרת את המבקר כשיש בכך צורך.

בהמשך התוכנית מארח רוזן את ארז דה דרזנר, שהשתתף בתוכנית הבידור "האח הגדול"; עם גיא טפטה, שהשתתף בתוכנית הבידור "כוכב נולד", ועם הפסיכיאטר ד"ר אילן טל, לדיון בעקבות התאבדותו של גלעד פרידלנסקי, ממשתתף תוכנית מציאות ששודרה בערוץ 2.

דה דרזנר מדבר על הפרסום שנחת עליו בלא הכנה מוקדמת לאחר השתתפותו בתוכנית. גם טפטה מתאר את הקשיים שבהם נתקל עם הפסקת התוכנית. ד"ר טל עושה סדר ומבדיל בין תוכנית לתוכנית ובין משתתף למשתתף.

לסיום מעיר ב. מיכאל על יוזמי סקר דעת הקהל שבדק את מידת הדתיות של תושבי ישראל היהודים.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית