בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מנתח המנחה עמנואל רוזן כיצד חמק מסע הבחירות של לפיד מתחת לראדאר של התקשורת הישראלית. לדבריו, ההחמצה העיתונאית של עשרות הכנסים שהעביר לפיד בשבועות האחרונים הם מחדל תקשורתי גדול יותר מאשר פרסומה של אגדה אורבנית כידיעה חדשותית, כפי שקרה בערוץ 10, שבו משמש רוזן כפרשן.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם דן מרגלית, עיתונאי "ישראל היום", ועם ד"ר יועז הנדל, עד לאחרונה ראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה וכיום בעל טור ב"ידיעות אחרונות", על יחס התקשורת לשר הביטחון אהוד ברק ולראש הממשלה בנימין נתניהו לאור דברי ראשי מערכת הביטחון לשעבר.

"יש תחושה של עוינות רבה כלפיהם", מאשר מרגלית אך לא מספק סיבות לתופעה. לדבריו, העוינות כלפי ברק גדולה מהעוינות כלפי נתניהו. "היו שלושה אישים שהיחס אליהם בתקופות מסוימות היה זהה", אומר מרגלית ומונה את מנחם בגין, שמעון פרס ואריק שרון.

גם לדעת הנדל יש להבדיל בין ברק לנתניהו. בעוד הראשון אינו נהנה מתמיכה ציבורית רחבה, השני זוכה לפופולאריות. בתשובה לשאלה האם נתניהו ויתר על התקשורת הישראלית ומעדיף ליצור קשר עם הציבור באמצעים אחרים, משיב הנדל כי ההיפך הוא הנכון. לדבריו, נתניהו משקיע מאמצים רבים כדי להעביר את מסריו לציבור באמצעות כלי התקשורת בישראל.

בהמשך התוכנית מארח רוזן את גיא מרוז, בעל טור במקומוני "מעריב"; את סתיו שפיר, ממנהיגות מחאת האוהלים; ואת שרון גל, מגיש התוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10, לשיחה על סיקור התקשורת את המחאה החברתית, במקרה שזו תתחדש. רוזן מצטט ממאמר שפרסם גיא רולניק, ובו נטען כי התקשורת תימנע מלסקר באופן חיובי את המחאה משום ההפסדים שנגרמו לה, כביכול בשל הצלחת המחאה בקיץ האחרון.

לדברי שפיר, צפויה ירידה בתמיכת התקשורת במחאה. היא נזכרת ב"סיקור שבאופן דרמטי ירד ואיבד מומנטום למרות שהמחאה לא השתנתה", ממש לפני ההפגנה הגדולה האחרונה של הקיץ האחרון. לטענתה, במהלך החורף התקשורת התעלמה מאירועים משמעותיים הקשורים לתנועת המחאה או שסיקרה אותה באופן שלילי.

"התקשורת חטפה מכה כלכלית קשה מאוד במחאה", אומר מרוז אך לדבריו אין בכך כדי להשפיע על סיקור עתידי. שרון גל טוען כי לא היה כל אירוע משמעותי במהלך החורף שיזמו מארגני המחאה ולא סוקר כראוי. "אין אצלי במערכת, אין במערכת של גיא מרוז, אין בשום מערכת עיתון היום, אני חותם לך על זה, קבוצות שאומרות 'אנחנו השנה לא נסקר את המחאה כי זה פגע בשוק הפרסום'", מבהיר גל.

לסיום מעיר ב. מיכאל על ההבדל ההולך ומיטשטש בין תוכן עיתונאי לפרסום סמוי.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית