האם העיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר הניח לראש הממשלה יצחק שמיר לצנזר שאלות לא נוחות מראיון עיתונאי שערך עימו לפני 31 שנה? אחימאיר ופרשן "הארץ" יוסי ורטר מתנצחים בימים האחרונים סביב עצם קיומו של הראיון. הבוקר (7.3) פירסם אחימאיר ב"ישראל היום" מה שנראה כהוכחה ניצחת לכך שהטענות של ורטר שגויות, אולם פרשן "הארץ" עומד מאחורי דבריו וטוען כי אחימאיר מסתמך על טעות קולמוס.

בשבוע שעבר ראיין מגיש כאן ב' אריה גולן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא עשה לו חיים קלים. בעקבות הראיון צייץ עמיתו לשעבר יעקב אחימאיר: "התביישתי בסגנון המביש, המחוצף, שבו נקט המראיין אריה גולן, כלפי ראש הממשלה. ללא אח ורע במדינות מתוקנות. לא יאומן כי כך מראיינים!".

כמה ימים לאחר מכן הזכיר הפרשן הפוליטי יוסי ורטר בטורו השבועי ב"הארץ" את תגובתו של אחימאיר, ותיאר בפני הקוראים סיפור המציג את אחימאיר באור מביך. העיתונאי דב גיל-הר, כתב ורטר, סיפר לו לפני שנים כיצד הבחין באחימאיר ושמיר יושבים בכנסת, לפני ראיון. שמיר התעניין לגבי השאלות שיישאל, ואחרי שאחימאיר שיתף אותו בשאלות שתכנן לשאול, ביקש שמיר שיוותר על כמה. "אחימאיר מחק אי-אילו שורות והריאיון החל", כתב ורטר מפי גיל-הר.

"לא היה ולא נברא" מסר אחימאיר לורטר, והתייחס הן לסוגיית מחיקת השאלות והן לטענה שאי פעם ראיין את שמיר בכנסת. "אם היה מדובר בראש ממשלה, בוודאי שמפגש כזה היה זכור לי. אין צורך להמציא אירועים", מסר לורטר. פרשן "הארץ" התעקש בטורו כי ראיון כזה אכן התקיים ואף נקב בתאריך: יום שני, ה-23.3.1990.

כאמור, הבוקר, ב"ישראל היום", השיב אחימאיר לורטר. אחימאיר האשים את פרשן "הארץ" כי בכך שנקב בשמו של גיל-הר הוא אשם ב"חשיפת מקור". את גיל-הר האשים ב"הלשנה". מעבר לכך ציין אחימאיר כי ב-23.3.1990 לא יכול היה לראיין את שמיר בכנסת, כיוון שהיה זה יום שישי. "ייטיבו גיל-הר וורטר לבדוק עובדות כהלכתן", המליץ אחימאיר.

פרשן "הארץ" אכן בדק שוב את העובדות ומצא כי בטורו מיום שישי נפלה טעות. בתגובה לפניית "העין השביעית" מסר ורטר: "במצוקתו, יעקב אחימאיר נתפס לטעות קולמוס בטורי. הריאיון (שאחימאיר ממשיך למרבה התמיהה להכחיש את קיומו), אירע ושודר ב-26.3 ולא ב 23.3 (כאמור, פליטת קולמוס). ארכיון (רשות השידור) לא משקר, ובטוחני שניתן למצוא את הראיה במחשבים של רשות השידור / התאגיד.

"העדות, שאחימאיר בלשון ילדותית מכנה אותה 'הלשנה', מהימנה עליי וכפי שכתבתי, סופרה לי על ידי דב גילהר שנים רבות לפני ציוץ הנזיפה ששיגר מר אחימאיר לאריה גולן. אזכיר: בתגובתו הכתובה לי, טען מר אחימאיר כי 'מעולם, אבל מעולם לא' ריאיין ראש ממשלה בכנסת. כך ניסה מן הסתם לשמוט את הקרקע מתחת לסיפור ולגרום לי לפקפק באמינות המקור (אגב, לא 'חשפתי' מקור כטענתו המגוחכת של אחימאיר. הוא נחשף ביוזמתו). לסיכום: אחימאיר, כפי שלמדנו, הוא האחרון שרשאי להטיף לקולגות: הן איך לראיין, הן איך לבדוק סיפור, הן איך לשמור על כללי אתיקה מינימליים".

מארכיון התאגיד טרם נמסרה תגובה לפניית "העין השביעית", אולם העיתונאי בני רבינוביץ' צייץ הבוקר בטוויטר תצלום שלדבריו לקוח מתוך הראיון שקיים אחימאיר עם שמיר באותו היום בקומת הוועדות בכנסת.