בפתח התוכנית מבקר עמנואל רוזן את קשר שתיקה של כלי התקשורת בישראל ביחס לממצאי תחקירו של קלמן ליבסקינד במעריב על התנהלותו של האלוף יואב גלנט. "בעיית העדר הפירגון בתקשורת הישראלית הגיעה בפרשה הזו לשיאים חדשים", הוא אומר.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 ויועץ התקשורת של אהוד ברק, עם ירון דקל מ"קול ישראל" ועם אראל סג"ל מעיתון "מעריב", על היחס השלילי של העיתונות בישראל לשר הביטחון.

"אני ממש לא מקבל את זה שהתקשורת לא סובלת את אהוד ברק", אומר קיטל וטוען כי התמונה מורכבת בהרבה. לדעתו, ברק מושך אש כיוון שהוא אדם פעיל מאוד. "זה מראה כמה מצבו מפוקפק אם אני הובאתי לכאן על תקן הסניגור", אומר סג"ל, ואומר כי התקשורת הישראלית מנהלת עם ברק יחסי אהבה-שנאה, שנובעת מאכזבה ממהלכי ברק בכהונתו כראש ממשלה. "הכל מתחיל ונגמר בזה שברק לא לקח יהודים והוציא אותם מהבית", הוא טוען.

דקל מציג את שער גיליון "ידיעות אחרונות" השבוע שבמרכזו תצלום של ברק כשלשונו משתרבבת מבין שפתיו. "הם בחרו דווקא את התמונה הזו וטעמיהם עימהם", הוא אומר. להערכתו, טון הסיקור היה שונה לו ברק היה עושה מהלך דומה אך חובר לציפי לבני ולא לבנימין נתניהו.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם דב גילהר, עיתונאי ערוץ 10, שנעצר השבוע לאחר שארגן הפגנה מול בית ראש עיריית ירושליים ניר ברקת. גילהר מסביר כי עשה זאת כדי למחות על רעש ממסיבות ובילויים המפריע לתושבי מרכז ירושלים.

בתשובה לשאלה האם לא ראוי היה להימנע מעבירה על החוק, אומר גילהר כי המשטרה נמנעת מלאכוף את החוק במרכז העיר לאורך חודשים ארוכים. בהמשך הוא מוסיף: "בעצם המעצר הזה אני כן רואה ניסיון הפחדה של המשטרה" וקושר בין היחס שקיבל לבין תחקירים ביקורתיים ששידר בעבר על משטרת ישראל. גילהר מסרב להשיב אם היועץ המשפטי של ערוץ 10 אישר לו לעבור על החוק, אך טוען כי יש לו גיבוי מהערוץ. "כמובן שיש הרבה גבולות", הוא מוסיף, "אני לא עבריין מועד".

לסיום משווה ב. מיכאל בין טוניס לישראל ותוהה מדוע פה לא פרצה מהפכה?

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית