בפתח התוכנית מעיר המנחה עמנואל רוזן על חוסר ההתייחסות של התקשורת בישראל להודעה לעיתונות מלאת תשבחות עצמיות שיצאה מטעם שר הביטחון אהוד ברק וקושר אותה לסיקור פרשת הרפז.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם יעקב אילון, מנחה "חדשות 10", על אולפן החדשות החדש של הערוץ. "אנחנו מתחברים לעולם האונליין", אומר אילון, "לעולמות של רזולוציה גבוהה". אילון מבטיח כי רק כמחצית מהיכולות הטכנולוגיות של האולפן נחשפו עד כה. "כדי שערוץ 10 יעבור ברייטינג את ערוץ 2", הוא אומר בהמשך הראיון, "צריכים לקרות כל-כך הרבה דברים שאין להם שום קשר למה שאנחנו עושים".

בהמשך התוכנית דיון על ג'וינטים ותקשורת. רוזן משוחח עם יהודה נוריאל, עיתונאי "ידיעות אחרונות"; עם ג'ודי ניר-מוזס-שלום, לשעבר יושבת-ראש אל-סם, ועם משה שלונסקי, לשעבר מפקד גלי-צה"ל, על הנוכחות הגוברת של מריחואנה בתוכניות טלוויזיה ועל היחס הסלחני של התקשורת לתופעה.

"אני לא צריך לציין בסוף הכתבה בתחתית, כוכבית, משרד הבריאות או משטרת ישראל מודיעה: השימוש בסמים הוא אסור ובניגוד לחוק. זה תפקיד של כל קורא", אומר נוריאל, שריאיין את דורון צברי וכתב בגלוי על הרגלי עישון המריחואנה שלו.

ניר-מוזס-שלום מוחה על כך שלא עצרו את צברי מיד לאחר פרסום הראיון שבו הודה בשימוש בסמים. "הייתי מצנזרת את הקטע הזה ב'מחוברים'", היא אומרת ביחס לקטע בסדרה שבו נראה רן שריג נוהג ברכבו תוך כדי גלגול ועישון צינגלה.

"זה שאפשר לא אומר שצריך", אומר שלונסקי כשהוא נשאל אם היה מקרין סצינות כמו אלה ששולבו בסדרה "מחוברים", "אבל מעבר לזה לא צריך לעשות מזה עניין. בטח לא בדוקומנטרי".

לסיום מספר יאיר גרבוז לרוזן על רשמיו מצפייה בנאום ראש ממשלת ישראל בניו-אורלינס באולפן החדש של ערוץ 10. "אור כחול לגויים", הוא מגדיר אותו.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית