באתר "ערוץ 7" פורסם שלשום (5.2) טור שפקפק בהיקף התמותה ממחלת הקורונה, תוך הסתמכות על שמועות שווא ועובדות כוזבות. במקום למחוק את הטור, באתר הוסיפו לו הערה המתנערת מתוכנו. את הטור כתב דב קלמנוביץ, רואה החשבון של עמותת ידידי "ערוץ 7", שנחקר בפרשת נתיב הכסף הבלתי חוקי של כלי התקשורת.

הטור של קלמנוביץ התפרסם ביום שישי האחרון בשעת צהריים, תחת הכותרת "האם באמת נפטרו 5,000 מהקורונה או שמדובר בפייק ניוז?". קלמנוביץ פתח בהודאה: "אני לא תחקירן וגם לא עיתונאי". ואולם, מיד בהמשך הסביר כי הגיעה לאוזניו שמועה שלפיה אין באמת 5,000 מתים מקורונה בישראל. "השבוע שחו לי כמה מידידי על הנעשה בבתי-החולים ובמחלקות הקורונה, כאב לי הלב ועיני זלגו", שיתף קלמנוביץ את קוראיו. "יש כמה וכמה מהקרויים נפטרי קורונה והנמנים במהדורות החדשות במספר נפטרי הקורונה, שלא מתו ישירות מהקורונה".

לפי קלמנוביץ, כשביקש להבין מדוע, "השיב לי ידידי, אינני יודע אם מתוך ידיעה או מתוך השערה – את זה נשאיר לתחקירנים – אך בתי-החולים מקבלים ממשרד הבריאות יותר כסף בגין כל חולה קורונה, ולכן מעדיף בית-חולים לציין את סיבת הפטירה כמוות מקורונה, גם אם בעיקרה פטירתו נבעה ממחלות אחרות, ואולי הקורונה היוותה סיבוך, אם בכלל, למחלה העיקרית, כל זאת על מנת להגדיל את תמיכת משרד הבריאות בתקציב בית-החולים, בהיות אחזקתו של חולה קורונה מתוקצבת ביותר כסף מחולה רגיל".

הידיד האלמוני שיקר לקלמנוביץ. שמועות שכאלה, שנפוצו בעבר בין היתר על-ידי עיתונאית גלי-צה"ל הדס שטייף, הופרכו. "בתי-חולים לא מקבלים תשלום על חולה שמת, לא מקורונה ולא ממחלה אחרת", הוסבר בתוכנית "מהצד השני" עם גיא זהר, שבדקה את הטענה ומצאה כי מקורה בכלל בארצות-הברית, שם הודהדה על-ידי דונלד טראמפ.

גם ב"ערוץ 7" הגיעו למסקנה כי הטור שפרסמו מתבסס על כזבים. אך במקום למחוק אותו החליטו שם לרכך את כותרתו ("דעה: התקשורת מרבה לשדר פחד ובהלה") ולהוסיף לו הערה שלפיה "המערכת אינה מזדהה עם מגמת המאמר ועם תוכנו. כמה מה'עובדות' המופיעות בו (כמו למשל הטענה שלפיה תקצוב בתי-החולים נגזר ממספר הנפטרים מקורונה) התבררו כשמועות שווא ('פייק ניוז'). מערכת 'ערוץ 7' קוראת לציבור לציית לכל הנחיות מערכת הבריאות וכן למהר ולהתחסן נגד הנגיף". בנוסף פרסמו באתר במוצאי שבת ידיעה נפרדת תחת הכותרת "דב קלמנוביץ: הקורונה היא מגפה קטלנית, אני מראשוני המתחסנים".

האם לא ראוי היה לבדוק את העובדות בטור טרם פרסומו, במיוחד כשבעל הטור עצמו מודה שאין בידו שום ראיה? ואם ב"ערוץ 7" הגיעו למסקנה כי העובדות הללו כוזבות, האם לא ראוי היה למחוק אותן ולהתנצל על פרסום הכזב? "אין תגובה", מסר עורך "ערוץ 7", עוזי ברוך.