בפתח התוכנית הראשונה של "תיק תקשורת" בעונה החדשה, על רקע הקדחת התקשורתית סביב פרסום פרוטוקולים מתקופת מלחמת יום הכיפורים, טוען המנחה עמנואל רוזן כי לו היתה קיימת אז תקשורת חטטנית וחושפנית כמו זו של ימינו, מחדל המלחמה לא היה מתאפשר.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם ירון לונדון ומוטי קירשנבאום בעקבות השינוי במועד שידור תוכניתם בערוץ 10. השניים מספרים כי השינוי נבע משיקולי בניית רייטינג לקראת מהדורת החדשות וטוענים כי מבחינתם ההבדל אינו משמעותי.

עוד בשיחה, השניים מגלים כי שכרם קוצץ במחצית מאז החלו לשדר בערוץ ולונדון מסביר מדוע הסכים לפרסם חברה של דיור מוגן. "אני החלטתי שביני לבין מצפוני זה כבר בסדר", אומר לונדון.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם עורכת הדין סיגל פעיל ועם מבקר הטלוויזיה לשעבר רענן שקד בעקבות טור מאת מורן שריר, מבקר הטלוויזיה של "הארץ", שבו כתב על תוכנית בהשתתפות פעיל. שריר התייחס בטורו לעובדה כי פעיל בהריון וטען בין היתר כי "אישה בהריון זה פריים מלחיץ".

"לא הבנתי מה הוא מנסה לומר", מספרת פעיל, ואומרת כי אין קשר בין משפט כזה ובין ביקורת טלוויזיה עניינית. שקד טוען כי חופש הביקורת בעיתונות הישראלית נרחב ביותר, אבל מדגיש כי ההתבטאות של שריר היא "ילדותית" ו"טעות של טירונים", ומטיל את האחריות על עורכיו של שריר בעיתון "הארץ".

לסיום מעיר אביב לביא בגנות השקט התקשורתי שבו התקבל תחקיר של עיתונאי "מעריב" קלמן ליבסקינד על האלוף יואב גלנט, שקט הבולט במיוחד מאז הפך גלנט לרמטכ"ל המיועד.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית