בפתח התוכנית

"אותה תקשורת ששלוש שנים וחצי היתה חלק מרכזי מקמפיין רגשי ומשפחתי", אומר בפתח התוכנית המנחה עמנואל רוזן על סיקור עסקת החילופין לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, "נזכרה פתאום, רגע לפני שריקות הסיום, כי היא אמורה להיות גם לוחמת, שואלת ומקשה". רוזן מציין את העיתונאים רביב דרוקר ובן כספית כמתנגדים יחידים לקיומה של העסקה, וטוען כי גם בעתיד יהיו קולות כאלה בודדים בים התמיכה בביצוע עסקת חילופין.

על הסיקור של עסקת שליט

"הוא לא יחזור השבוע", אומר רוזן, "אבל נדמה שהסיפור הזה נמצא בישורת האחרונה". לאולפן הוזמנו עודד בן עמי, איש חדשות ערוץ 2; תמי שינקמן, יחצנית המלווה את משפחת שליט; ואבי יששכרוף, הפרשן לענייני ערבים של "הארץ".

"עושה רושם שלא באמת סיקרנו את הפרשה, אלא היינו חלק מקמפיין", מאשים רוזן את העיתונאים, והוא בכללם, שסיקרו את פרשת שליט. בן עמי אינו מסכים עם הטענה, וטוען כי הסיפור לא היה החייל החטוף, אלא משפחתו, ולכן ממילא לא היה מקום להדגיש את טענות המתנגדים לעסקה. האם הסיקור הרגשני לא דחק עובדות או דעות אחרות, שואל רוזן? בן עמי אינו מסכים גם לטענה זו, וטוען כי עובדות שלא הובאו הוסתרו רק כדי לא לפגוע במשא-ומתן.

יששכרוף מתייחס לסוגיית הצנזורה ואומר כי לא ברור אם העיתונות, יותר משנכנעה לתכתיבי הצנזורה, לא רצתה לשמוע ולספר על הפרטים הקשים של העסקה. אין כאן הזנחה של המתנגדים, הוא מוסיף, אבל בהחלט האווירה הכללית היא של קיום העסקה "בכל מחיר".

"בוודאי הייתי רוצה פתיחות הרבה יותר גדולה", מוסיף בן עמי, "אולם אני מספיק מבוגר" בשביל לקבל את תכתיבי גורמי הביטחון. יועצת התקשורת שינקמן אומרת כי היא מסכימה שצריך לשמוע את כל קשת הדעות, וכי אנשיה לא החרימו עיתונאים שהתנגדו לקיום העסקה. האם העבודה שלכם הפעם לא היתה יחסית קלה? שואל רוזן. שינקמן טוענת כי "בתחילת הדרך זה לא היה פשוט בכלל", ומתארת כיצד פנו לכל העורכים הבכירים בתקשורת. עוד שואל רוזן על היחס הרך כלפי ממשלת נתניהו בהשוואה לממשלת אולמרט. זה משום שכעת יש תוצאות, מגיבה שינקמן.

ישבת באולפן וספרת בפומבי את הימים לכליאתו של שליט, אומר רוזן לבן עמי, האם תעשה זאת גם בעתיד? "לא יודע", עונה בן עמי. יששכרוף מעיד כי אחרי פגישה עם משפחת שליט "אתה מתרכך", "אבל יש כאן איזשהו ניסיון [של התקשורת] לכפות" דעה בעד קיומה של העסקה.

"אני מקווה שהדיון הבא בענייני שליט יהיה הדיון שאחרי", מסכם רוזן את הדברים.

על הראיון שהיה או לא היה עם אייל פלד

באולפן מתארחים עוזי פלד וד"ר ציונה פלד, הוריו של מנחה הטלוויזיה אייל פלד, שלקה בשבץ לפני כשנה וחצי. השבוע התפרסם בהבלטה בעיתון "מעריב" ראיון של הכתבת רוני מלול עם פלד. אביו של פלד מספר כי באחרונה נקבעו לבנו 100 אחוזי נכות, וכי קשה לו להתבטא. עיתונאים פונים אלינו כל הזמן, הוא אומר, בבקשה לראיין את אייל, אבל אנחנו דוחים אותם ומספרים כי הוא אינו כשיר לכך משום שאינו מסוגל להגיד יותר מ"כן ", "לא" או מלים בודדות. הראיון ב"מעריב" מפוברק, טוענים ההורים, ומאשימים את "מעריב" במרמה.

עורך "מעריב" סירב לבוא לאולפן, אולם תומך בכתבת וטוען כי הראיון אכן היה, אם כי ייתכן שהכתבת שאלה שאלות ארוכות שהובאו בראיון כחלק מהתשובות. עוזי פלד מספר כי העורכים סירבו לפרסם הבהרה, וכי פנה למו"ל עופר נמרודי, שדאג לכך שתתפרסם הבהרה. בהבהרה נכתב כי אייל לפיד עדיין מתקשה בהתנהלויות מסוימות. רוזן שואל אם תרעומתה של המשפחה אינה נובעת מן העובדה שהראיון עלול לפגוע בקצבה שהיא מקבלת מהביטוח-הלאומי, אולם מקבל תשובה לא בהירה.

פינתו של ידידיה מאיר

ידידיה מאיר יוצא נגד הקמפיינים נגד אלכוהול ואלימות, שלטענתו מעודדים אלכוהול ואלימות.