חברת סיטינט בע"מ, מפעילת אתר one, תפצה את הצלם ישראל ברדוגו בעשרות אלפי שקלים, כך קבע לאחרונה השופט אילן דפדי מבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו.

ברדוגו, המרבה לתבוע גופים וכלי תקשורת שמפרים את זכויותיו, הגיש לפני כשנתיים תביעה בסך 285 אלף שקל נגד סיטינט בגין שימוש חוזר ונשנה שעשתה באתר one בשני תצלומים שצילם, וזאת בלא רשות ובלא תמורה, כשבדרך כלל גם לא ניתן לו קרדיט. ברדוגו טען, באמצעות עו"ד אריאל דובינסקי, כי מפעילת האתר פעלה בחוסר תום לב תוך חיתוך התצלומים והשחתתם.

בחברת סיטינט טענו, באמצעות עו"ד ליזי דללי ושי אליאס, כי ברדוגו הוא תובע סדרתי "שהפך את תביעות ההפחדה לאמצעי פרנסה" וכי תביעה זו הוגשה בשיהוי ניכר. לגופה של התביעה טענו בחברה כי הזכויות של אחד התצלומים אינן של ברדוגו, וכי גם אם הפרה את זכויותיו עשתה זאת בתמימות ובתום לב וניקיון כפיים.

בעקבות דיון שנערך בין הצדדים הסכימו כי השופט דפדי יפסוק לטובת ברדוגו פיצוי בהתאם לסעיף 79א' בטווח שבין 10,000 ל-110,000 שקלים. השופט פסק בתחילת החודש כי חברת סיטינט תפצה את ברדוגו ב-52 אלף שקלים.

כחלק מהסכמות הצדדים הוחלט כי פסק-הדין ישים קץ גם לתביעה שהגיש ברדוגו נגד הוועד האולימפי בישראל שהגיש הודעת צד ג' נגד חברת סיטינט, וכן כי ברדוגו יודיע לבית-המשפט בהליך שהוא מנהל נגד מיקרוסופט שהוא מוותר על חלק מהתביעה שם, חלק הנוגע לאחד התצלומים שבגינם תבע את סיטינט.

25495-08-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 310KB)