שידורי קשת וקסטינה תקשורת ישלמו עשרות אלפי שקלים לאזרחית שתמונתה הופיעה בשגגה בתוכנית "המתחזים" בהגשת חיים אתגר – כך נקבע בהסכם פשרה בין החברות ואתגר לבין האזרחית, עינב מזרחי. בנוסף סוכם שאתגר יתנצל בפני מזרחי בתוכנית, ושמזרחי תוזמן להתארח באחת מתוכניות הבוקר של קשת. כמו כן נקבע כי תצלומה יוסר מהגרסה המקוונת של התוכנית שבה הוצג, ולא יופיע בשידורים החוזרים של הפרק.

בחודש יוני השנה, בפרק של התוכנית "המתחזים" שנשא את הכותרת "הרופאה המדומה", הופיע תצלומה של מזרחי ארבע פעמים, בין היתר כשעל פניה מתנוססת המלה "שקר". מזרחי הוצגה כנוכלת בשם "טל הראל" שביצעה עבירות פליליות והוליכה שולל את קורבנותיה, אולם בפועל בינה ובין הנוכלת שעמדה במוקד הפרק אין שום קשר. פרסום התצלום של מזרחי, כך נטען בכתב התביעה שהגישה באמצעות עורכי-הדין אדם קרפל, בן קרפל וענת מצקפלי, הוא "כישלון טלוויזיוני בלתי מוסבר".

עוד לפני הגשת התביעה התנצלו בקשת על הטעות ואף הציעו למזרחי, באמצעות עו"ד מאיה נוסבאום-רפפורט, "להתראיין בתוכנית 'פאולה וליאון', לספר לצופים על עבודתה כקוסמטיקאית ולהתייחס – אם רצונה בכך – לטעות המצערת ולפרסום השגוי של תמונה ב'המתחזים". עם זאת, בקשת סירבו אז לפצותה בסכום של 100 אלף שקל, כפי שדרשה. בשל כך הגישה מזרחי את התביעה.

עוד לפני הגשת כתב ההגנה הגיעו הצדדים לפשרה, שאותה הגישו לפני כשבועיים לבית-משפט השלום בתל-אביב. לפי הפשרה, מעבר להתנצלות נוספת שתפורסם בתוכנית "המתחזים" וכן באתר mako, מובהר כי "ככל שגב' מזרחי תהא מעוניינת להופיע אחרי פרסום ההתנצלות בתוכנית בוקר של קשת לראיון אישי קצר", הנתבעים "יאפשרו זאת וידאגו לכל הסידורים המתאימים לשם כך".

בנוסף, מעבר להתנצלות ולהצעה להופיע בתוכנית, הפעם כללה הפשרה גם סכום של 75 אלף שקל שישולם למזרחי. כמו כן נכתב בהסכם הפשרה כי "הצדדים מסכימים ומצהירים כי לא יפעלו לפרסם את ההסכם בתקשורת או במדיות השונות".

ההצעה של קשת למזרחי להופיע באחת מתוכניות הבוקר של הערוץ כפיצוי אינה חריגה. בעבר התחייבו בקשת לספק חשיפה תקשורתית לזמר ג'קו אייזנברג, זוכה "כוכב נולד", שתבע את החברה בטענה לפגיעה קשה בקריירה שלו וגרימת נזק נפשי בלתי הפיך.

64883-07-20

* * *

לעיון בהסכם הפשרה

להורדת הקובץ (PDF, 700KB)