ח"כ אסנת מארק הגישה תביעת דיבה נוספת, הפעם נגד פעיל המחאה סדי בן-שטרית. התביעה של ח"כ מארק נגד בן-שטרית היא השישית שהגישה חברת-הכנסת בחודשים האחרונים. קדמו לה תביעה שהגישה נגד העיתונאית אריאנה מלמד, בגין ציוץ שבו כינתה אותה בטוויטר "כלבלבה" של נתניהו; תביעה נגד עו"ד גונן בן-יצחק, שכתב כי מארק הפרה את תנאי הבידוד וכינתה את המפגינים נגד נתניהו "מפיצי מחלות"; שתי תביעות נגד האזרחים צביקה עידן ויעקב לנדוי, שכל אחד מהם פרסם תצלום שבו נראית אשה מחווה תנועה גסה בשתי ידיה ותיאר אותה כח"כ מארק; ותביעה נגד העיתונאי רון קופמן, בגין טור שבו תיאר אותה בין היתר כ"חמצן קולני".

ח"כ מארק עצמה נהנית מחסינות פרלמנטרית, שמקשה על הגשת תביעת דיבה נגדה. רק לאחרונה הקריאה מארק במהלך דיון של אחת מוועדות הכנסת פרסום שקרי ומזויף, שבגינו כבר הוגשה תביעת דיבה אחת (מארק אמרה בהמשך להגנתה כי לא ידעה שמדובר בפרסום שקרי).

לפני כמה שבועות, למחרת היום שבו הותקף בעת שהפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין סדי בן-שטרית לתוכנית "בוקר טוב ישראל" של גלי-צה"ל בהגשת נורית קנטי, ודיבר בין היתר על חברי-כנסת ש"משסים אנשים", לדבריו, נגד פעילי מחאה שכמותו.

"ההסתה עובדת להם. אוחנה ורגב ו... ומארק, וכולם הם קוראים להם, הם קוראים להם לא להפגין בעד בנימין נתניהו. הם קוראים להם ללכת ולהפריע", אמר בן-שטרית. קנטי תהתה על סמך מה הוא מבסס את טענתו, ובן-שטרית השיב: "תקראי את הדברים של אסנת מארק".

ח"כ מארק, המיוצגת בידי עורכי-הדין סופיה ליאל-בייבסקי ואברהם סרוסי, טוענת בפני בית-משפט השלום בבאר-שבע כי בן-שטרית ייחס לה "אמירה שלפיה שיסתה תומכי ימין לפגוע במפגינים כאלו ואחרים, אמירה שלא נאמרה מעולם". מארק טוענת כי בדבריו גרם לה בן-שטרית נזק למוניטין, כמו גם "מפח ועוגמת נפש, השפלה ותסכול". על כן היא דורשת פיצויים בסך כ-70 אלף שקל.

ח"כ מארק מזהירה כי "מלים אלימות עלולות להפוך למעשים אלימים, ומשם הדרך קצרה לקריסת החברה ומוסדותיה". כמו בתביעות הקודמות שהגישה, גם כאן טוענת ח"כ מארק כי היא קודם כל "אדם פרטי", ורק בהמשך מציינת כי היא גם "חברת-כנסת מכהנת מטעם מפלגת הליכוד". טרם הוגש כתב הגנה.

51411-11-20

* * *

לקריאת כתב התביעה

להורדת הקובץ (PDF, 982KB)