העיתונאי עקיבא נוביק יפרסם בעמוד האינסטגרם שלו התנצלות בפני עובדת לשכת השר אריה דרעי ויתרום כמה מאות שקלים לעמותה למען נשים דתיות, כך נקבע אתמול (17.1) בבית-משפט השלום בירושלים. במקור דרשה עובדת לשכת השר פיצוי בסך 75 אלף שקל, זאת למרות שהפרסום נמחק תוך זמן קצר ונוביק הציע ממילא להתנצל.

תחילת הפרשה בחודש מרץ האחרון, אז פרסם נוביק בעמוד האינסטגרם שלו תצלום שבו צילם את מור עוזירי, עובדת השר דרעי, כשהיא נוכחת בישיבה של בלוק מפלגות הימין. לתצלום הוסיף נוביק את המשפט: "יפה בעיני שחנין זועבי מתעלה על המחלוקת האידיאולוגית ומגיעה לישיבת מפלגות הבלוק", אף שידע כי לא מדובר בחברת-הכנסת לשעבר זועבי.

עוזירי טענה, באמצעות עו"ד לירן ינקוביץ, כי נוביק "ניצל במזיד ניצול ציני את הדמיון הפיזי של חברת הכנסת לשעבר זועבי לתובעת לצרכי העלאת פוסט פוגעני על חשבון שמה, פרטיותה ומשלח ידה".

נוביק טען להגנתו, באמצעות עו"ד ליעד ורצהיזר, כי השתמש ב"תבנית קומית מוכרת ונפוצה", שאין בינה לבין פרסום לשון הרע ולא כלום. בנוסף הדגיש כי הפרסום הוסר כעבור כעשרים דקות, אחרי שחברתה של התובעת פנתה לנוביק וכתבה לו שהיא עלולה להיפגע מההשוואה שכן "כבר אמרו לה פעם" שהיא דומה לזועבי. נוביק, לדבריו, אף ניגש אליה מיד לאחר שמחק את הפרסום והתנצל בפניה ואף הציע לפרסם התנצלות פומבית בנוסח שתבחר, אך היא סירבה.

אתמול, באולמה של השופטת קרן אזולאי, נפגשו הצדדים ולאחר דין ודברים הסכימו כי נוביק יפרסם באינסטגרם שלו הודעה בזו הלשון:

ביום 4.3.2019 פרסמתי סטורי באינסטגרם. הסטורי הוסר לאחר שהובא לידיעתי שגב' מור עוזירי נפגעה ממנו. התנצלתי בפניה באופן אישי ואני שב ומתנצל כעת אם נפגעה מהדברים. גב' עוזירי ואנוכי שותפים לעמדה שלפיה יש לקדם שיח פתוח ונקי בתקשורת וברשתות החברתיות"

בנוסף סוכם כי "מתוך רצון טוב, ועל מנת להביא לסיום המחלוקת" יתרום נוביק 900 שקלים לעמותת בת-מלך, המסייעת לנשים דתיות וחרדיות הסובלות מהתעללות בני זוגן. בית המשפט נתן פסק דין להסכמה והתיק נסגר.

40364-04-20