משפחת אדלסון מרימה תמרור "עצור" לדונלד טראמפ, נשיא ארה"ב היוצא שנתמך על ידם בסכומי עתק חסרי תקדים, בסך מאות מיליוני דולרים. ה"לאס וגאס ריוויו ג'ורנל", העיתון הגדול בנבאדה, מקום מושבה של המשפחה, מפרסם היום מאמר מערכת חד-משמעי השולל מכל וכל את טענות טראמפ להונאת בחירות. העיתון נמצא בבעלותה המלאה של המשפחה, והיא מכתיבה את הקו המערכתי שלו.

"טראמפ עושה שירות דב לתומכיו האדוקים כשהוא מתעקש שזכה בבחירות ה-3 בנובמבר, אלמלי אירעה הונאת בחירות. זה בפירוש אינו נכון. אין שום ראיה שטראמפ הפסיד בבחירות בגלל הונאה, ולא משנה כמה הנשיא יצייץ זאת בטוויטר וכמה ייחלו לכך תומכיו", נכתב במאמר המערכת.

"טראמפ מפגר כהוגן מאחורי ביידן במספר הבוחרים בנוואדה, אפילו אם הטענות הלא מגובות של המפלגה הרפובליקאית להצבעות בלתי חוקיות יתקבלו", מוסיף המאמר, "השיח של שלוחיו של טראמפ על פעילות בלתי חוקית רחבת היקף, נטולות ראיות משמעותיות שיתמכו בהאשמה על מאמץ מרוכז 'לגנוב' את הבחירות באמצעות הונאה".

"למערכת בחירות שכוללת את השתתפותם של 150 מיליון אמריקאים ישנם פגמים מובנים, אבל זהו עלבון לאינטליגנציה ולהיגיון לטעון שאי-סדרים נקודתיים מהווים הוכחה לקונספירציה בסדר גודל לאומי", ממשיך מאמר המערכת, "מר טראמפ הפסיד במערכת הבחירות משום שלא הצליח למשוך אליו מספיק בוחרים וכשל בניסיון לנצח בקומץ מדינות מתנדנדות שהעניקו לו את הניצחון ב-2016".

מו"ל "ישראל היום" מרים אדלסון עם בעלה, שלדון אדלסון, ועורך העיתון בועז ביסמוט (צילום: מארק ישראל סלם)

מו"ל "ישראל היום" מרים אדלסון עם בעלה, שלדון אדלסון, ועורך העיתון בועז ביסמוט (צילום: מארק ישראל סלם)

בתוך כך, בישראל, עיתונם של האדלסונים עדיין מתייחס בזהירות לטענות השווא של הנשיא היוצא. אחרי שאתמול מסגור הידיעה על סוגיית הבחירות בארה"ב היה עדיין מגויס באופן מובהק לטובת עמדתו של טראמפ, המסגור היום היה מסויג יותר.

"לא מוותר", נכתב הבוקר בכותרת על שער "ישראל היום" לצד תמונתו של טראמפ, "נשיא ארה"ב טראמפ עדיין מסרב להכיר בתוצאות הבחירות והגיש ערעור גם במישיגן". עם זאת, הידיעה עצמה, בעמוד 19, מדגישה את טענות הנגד: "תחקירים שונים לא העלו דבר בנוגע לזיופים", נכתב בכותרת המשנה.

"ישראל היום" הוביל קו מערכתי בוטה בתמיכתו בטראמפ, שגם העניק לו ראיון מיד לאחר בחירתו. מו"לית "ישראל היום", מרים אדלסון, אשתו של איל הקזינו והמלונאות שלדון אדלסון, כתבה על טראמפ במונחים משיחיים וקבעה כי ספר על שמו, "מגילת טראמפ", צריך להיכנס לתנ"ך.

טראמפ, מצידו, העניק למרים אדלסון את מדליית החירות, אולם מעבר למחווה הסמלית גם הניח למדיניות החוץ שלו להיות מושפעת מעמדותיהם של האדלסונים (ושל התומך הגדול הנוסף שלו, המיליארדר ברני מרכוס, היו"ר הבינלאומי של המכון הישראלי לדמוקרטיה), למשל בביטול הסכם הגרעין עם איראן ובהעברת השגרירות לירושלים.

המסר של האדלסונים לטראמפ להודות בהפסדו בבחירות אינו בהכרח גט כריתות. כל עוד טראמפ יישאר גורם משמעותי במפלגה הרפובליקאית, שהאדלסונים נמנים על גדולי תומכיה, יתכן שימשיך ליהנות מזרם המזומנים של המיליארדרים מלאס-וגאס. לאחרונה אף דווח כי כספים שהעבירו האדלסונים למפלגה יועדו בין היתר למימון מאבקים משפטיים לספירה מחודשת של קולות.