איש העסקים וולטר סוריאנו הגיש תביעה נוספת בטענה להוצאת דיבה והפרת פרטיותו. התביעה, שהוגשה בלונדון נגד האתר האמריקאי "פורנזיק ניוז" וכמה מעיתונאיו וכן נגד הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין, מצטרפת ללפחות תשעה הליכים משפטיים אחרים שסוריאנו ניהל או מנהל בישראל ובבריטניה, במטרה למנוע פרסום מידע על אודותיו, במיוחד סביב קשריו עם ראש הממשלה נתניהו (על התביעה נגד "פורנזיק ניוז" וסילברסטיין ניתן לקרוא כאן).

בתחילת השנה, בראיון נדיר וככל הידוע יחיד מסוגו, אמר סוריאנו ל"דיילי טלגרף" כי "ישנם כוחות אפלים מסוימים שפועלים נגדי, שמנסים לקשר אותי עם דברים שאין לי כל קשר איתם והם לא מסתירים את זה", בהמשך חזר על כך כי הוא קורבן ל"כוחות אפלים ונסתרים". סוריאנו הוא ישראלי שהיגר ללונדון ומפעיל שם חברה בתחום האבטחה, המודיעין הפרטי והחקירות. בעבר נמנה על חוג מקורביו של נתניהו, ועורך דינו אילן בומבך העיד בשנה שעברה כי הם בקשרי ידידות. נתניהו עצמו אמר כי הוא לא נמצא איתו בקשר מזה שנים.

מסכת התביעות של סוריאנו החלה ב-2018, אחרי שהעיתונאי רביב דרוקר אמר בראיון לגל"צ כי המשטרה מתדרכת מאחורי הקלעים שסוריאנו הוא מי שהוציא לפועל את המעקבים שהמפכ"ל דאז, רוני אלשיך, טען שנעשו נגד חוקרי נתניהו. פריט מידע נוסף שסוריאנו מתייחס אליו בחלק מהתביעות, הוא מכתב זימון לעדות פתוחה ששלחה אליו ועדת המודיעין בסנאט האמריקאי, במסגרת חקירתה את ניסיונות ההתערבות הרוסיים בבחירות לנשיאות ארה"ב.

אילן בומבך, עורך דינו של וולטר סוריאנו, מעיד על חברותם של סוריאנו ובנימין נתניהו (צילום מסך מכתבת תאגיד השידור כאן)

אילן בומבך, עורך דינו של וולטר סוריאנו, מעיד על חברותם של סוריאנו ובנימין נתניהו (צילום מסך מכתבת תאגיד השידור כאן)

סך הכל ככל הידוע סוריאנו הגיש חמש תביעות דיבה בישראל נגד עיתונאים וכלי תקשורת בישראל; תביעה נוספת, שישית, בגין פגיעה בפרטיות; שלוש תביעות נוספות באנגליה ואחת באירלנד.

בישראל תבע סוריאנו את דרוקר לא פחות משלוש פעמים (אחת התביעות, במסגרת תביעה נגד "העין השביעית", נדחתה); את "העין השביעית" פעמיים ואת האתר "בחדרי חרדים". תביעה נוספת הגיש סוריאנו נגד הבלוגר סילברסטיין, אך בית-המשפט קבע, בשלוש ערכאות, כי אין מקום לדון בה בישראל. כעת, כאמור, תובע אותו סוריאנו בבריטניה.

במסגרת התביעה הנוכחית שהגיש בבריטניה, מפרט עו"ד שלמה רכטשאפן, בא-כוחו של סוריאנו, לגבי הליכים משפטיים של סוריאנו בבריטניה, כולל כמה שעד עתה לא דווח עליהם בישראל: נגד הרשת החברתית טוויטר (תביעה שהוגשה באירלנד), נגד ה"דיילי מייל" ונגד האתר הצרפתי "לה פואן" (בבריטניה).

לפי בא-כוחו הבריטי, סוריאנו הגיש ביולי 2019 תביעה בבריטניה נגד חברת אסוסייטד-ניוזפייפרס, המוציאה לאור של ה"דיילי מייל" בגין דיווח המשך לידיעה ב"פוליטיקו", ובו נכלל גם מידע שקשר בין סוריאנו לחקירות נגד נתניהו. כתוצאה מהתביעה, כותב עו"ד רכטשאפן, ב"דיילי מייל" שינו את נוסח הידיעה. אזכור הטענות לקשר עם נתניהו נמחק ונוספה הכחשה נמרצת לכל מעורבות להתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב. התביעה הסתיימה בהסדר חסוי בינואר השנה.

כותרת הידיעה שעסקה בוולטר סוריאנו: הקשר לנתניהו נמחק (צילומי מסך)

כותרת הידיעה שעסקה בוולטר סוריאנו: הקשר לנתניהו נמחק (צילומי מסך)

עוד עולה מהודעת בא-כוחו, כי ביולי 2019 הגיש תביעה נוספת באנגליה נגד אתר "לה פוינט" והעיתונאי מרק לפונגליאון, שפרסם כתבה עליו. ההליך עודנו נמשך.

אחרי שבחברת טוויטר סירבו להסיר ציוצים שעסקו בסוריאנו, ממשיך ומפרט בא-כוחו, הוא הגיש תלונה למשרד נציב המידע הבריטי, אולם גם זה לא סייע לו. בשל כך הגיש סוריאנו תביעה נגד טוויטר באירלנד.

סוריאנו פנה גם לפייסבוק, כך לפי בא-כוחו, אולם גם הם סירבו לצנזר את המידע על סוריאנו שפורסם ברשת החברתית. בחודש מרץ האחרון, מציין בא-כוחו, פנה סוריאנו גם לחברת גוגל באירלנד בדרישה לחדול מלהציג תוצאות המפנות לאתר "פורנזיק ניוז" ולבלוג של סילברסטיין. עורך הדין של סוריאנו לא מציין מה היתה תגובת גוגל, אולם בעבר כבר איים סוריאנו כי יגיש תביעה גם נגד גוגל.