האם פרשן "ידיעות אחרונות" נחום ברנע חזה את ניצחונו המפתיע של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016? ברנע של 2020 זוכר שכן, אך ב-2016 בחר שלא לחלוק את התובנה הזו עם הקוראים.

"לפני ארבע שנים, באוקטובר 2016, ערב הבחירות לנשיאות, הסתובבתי במכונית שכורה בערים ובעיירות של פנסילבניה, אוהיו, מישיגן, מרילנד וניו-ג'רזי", כתב ברנע אתמול (2.10) בטורו, הפותח את המוסף לשבת של "ידיעות אחרונות", "ראיתי מעצמה במצוקה [...] טראמפ הולך לנצח, אמרתי לעמיתים אמריקאים. לא יכול להיות, השיבו: אנשים לא מטומטמים עד כדי כך. הם סירבו לראות את מה שבלט כל כך לעיניו של זר, אורח לרגע. כמו שקורה לא אחת בשידורי ספורט, עמדת האוהד גברה על עמדת הפרשן; הדחף להשפיע גבר על הצורך להבין".

יתכן כמובן שברנע אמר את הדברים הללו לעמיתיו האמריקאים, אך לציבור בישראל הוא העביר מסר אחר, שלא לומר הפוך. כמו רוב יתר הפרשנים, גם הוא נטה לחשוב שהילארי קלינטון תנצח בבחירות.

באוקטובר 2016, שלושה וחצי שבועות לפני יום הבחירות, בתחילת המסע שלו בארצות-הברית, כתב ברנע על הילרי קלינטון ש"היא תצליח, כנראה, להתמודד עם טראמפ בקלפי". בטור שהתפרסם ביום הבחירות, ב-8 לנובמבר, לא נראה היה שדעתו השתנתה. למעשה, הטור נכתב כאילו התסריט הסביר וההגיוני הוא דווקא ניצחון לקלינטון.

ברנע כתב על "הערכות הסוקרים והפרשנים" ש"הילארי קלינטון תזכה לרוב גם בגוף הבוחר וגם במניין הכללי". קבע ש"המנגנון הדמוקרטי מאורגן וערוך הרבה יותר טוב מהמנגנון הרפובליקני [...] לפני ארבע שנים הארגון הביא לאובמה את הניצחון באוהיו ובגוף הבוחר כולו. הארגון עשוי להכריע את הבחירות גם הפעם", וש"הקבוצה האתנית שהתייצבה בשיעור גבוה נגד טראמפ היא ההיספנים [...] ההתגייסות הלטינית עשויה להכריע את הבחירות בפלורידה", וחתם בהגיג על טראמפ: "בהנחה שיפסיד, מה יעשה אחר כך?".

גם בשידור חי, ביום הבחירות, ב-ynet, לא אמר ברנע דבר שמשתמע ממנו כי הוא סבור שטראמפ עתיד לזכות בבחירות. כעת נותר רק לחכות לאוקטובר 2024, כדי לדעת מי לדעת ברנע ינצח בבחירות נובמבר 2020.