"לוחמת מג"ב נפצעה מחפץ שהושלך לעברה על-ידי מפגינים. צוותי מד"א מעניקים לה טיפול רפואי בשטח", צייץ אמש (26.9) כתב mynet לירן תמרי, שנשלח לדווח על הפגנת מוצ"ש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. פעילי רשת תומכי נתניהו עטו על הדיווח והחלו להדהד אותו כהוכחה לטבעם האלים של מפגיני בלפור. ואולם, מפגינים שנכחו במקום העידו כי השוטרת נפגעה כשמעדה תוך כדי הזזת מחסום כבד, שמחץ את רגלה. תמרי עצמו מחק את הדברים משהבין שהוטעה, וצייץ תיקון: "עיתונאים אינם חפים מטעויות".

"חצות בבלפור, אחי ואני עולים במעלה קינג ג'ורג' לכיוון הרכב. הרחוב ריק ממפגינים אבל מאד רועש כי קבוצה קטנה של שוטרות ושוטרים גוררים מחסומים כבדים ומקרבים אותם לעבר המפגינים", כתב בפייסבוק המפגין איתי יטוב. "זו ירידה ונראה לי שהם נהנים מזה (קצת כמו שאני עדיין אוהב לרוץ עם עגלה של סופרמרקט ולתפוס עליה טרמפ...). פתאום אחת השוטרות מועדת והמחסום הכבד עולה לה על הרגל.

"אנחנו שומעים אותה מתחילה לצרוח. רצים מיד לכיוונה. אמרתי להם שאני חובש, והם מיד אִפשרו לי להתקרב אליה. חברים שלה היו מבוהלים ומבולבלים גם הם. היא החזיקה את הברך חזק, בכתה ולא שחררה. בעדינות החזקתי לה את הרגל והיא הסכימה לשחרר ולהניח את הראש על הכביש, רועדת וחיוורת.

הציוץ של כתב mynet לירן תמרי, 26.9.2020. הדיווח נמחק לאחר שהתברר שאינו נכון

הציוץ של כתב mynet לירן תמרי, 26.9.2020. הדיווח נמחק לאחר שהתברר שאינו נכון

"ביקשתי שיביאו קרטון להניח עליו את הרגל ושיקראו לאמבולנס. הגיעה עוד מפגינה שכרעה לידנו והחלה בעדינות ללטף לה את הראש. האמבולנסון הקטן הגיע. יצא החובש. אמר שימשיך משם. קמתי ללכת. השוטר שעמד מעלינו הסתכל עלי ואמר תודה רבה. אמרתי לו לילה טוב. 'צילמתי אתכם', אמר לי אחי בדרך לאוטו, 'שלא יגידו שאנחנו עשינו את זה'. הסתכלתי עליו וחייכתי. תמיד מגזים האח הקטן שלי".

תמרי, כתב mynet, אתר המקומונים של קבוצת "ידיעות אחרונות", היה במקום אך לא הבחין בהתרחשות שגרמה לפציעה. "הייתי שם, שאלתי איש כוחות הצלה מה קרה, הוא אמר שזרקו עליה משהו, צייצתי, ואחרי זה הבנתי או שהטעו אותי או שזה לא מה שקרה", אמר הכתב בשיחה עם "העין השביעית". "אחרי שראיתי שאומרים שייתכן שהיא נפגעה מהמחסום, כמובן שזה נמחק ואני אברר מה קרה שם", הוסיף. בתום השיחה פרסם ציוץ חדש, ובו עדכן את עוקביו על הטעות.

* * *

הציוץ המתקן של לירן תמרי, 27.9.2020

הציוץ המתקן של לירן תמרי, 27.9.2020