תרעומת על הרכב רשימת העיתונאים שגיבשו האמריקאים לסיקור הטיסה המסחרית הראשונה לאיחוד האמירויות. ארגון העיתונאים ותא הכתבים המדיניים פנו לדובר משרד החוץ האמריקאי וביקשו לדעת לצרף לרשימה כלי תקשורת נוספים. בעקבות פנייתם פנתה גם לשכת רה"מ לאמריקאים וביקשה גם היא להרחיב את הרשימה. בטיסה עתידים לטוס מנכ"לים של משרדי ממשלה מישראל.

עם פרסום הרכב הרשימה נשמעו טענות לכך שהיא מוטה - הן משמאל והן מימין. היו מי שהצביעו על כך שמהטיסה נעדרים נציגי קבוצת התקשורת של "ידיעות אחרונות", וקשרו זאת לפרסום של נחום ברנע על כך שבהסכם עם איחוד האמירויות נכללה הסכמה ישראלית למכירת נשק אמריקאי מתקדם. מנגד התלוננו עיתונאי ערוץ 20 על כך שלא הוזמנו: "כולם בשמאל" הוזמנו, טען שמעון ריקלין בטוויטר ונזף בנתניהו "תודה לראש הממשלה על הצפצוף על המחנה הימני". כתבת ערוץ 20 ליטל שמש החרתה החזיקה אחריו: "אמרו לי 'אין מקום' כשכל שאר גופי התקשורת על המטוס".

במציאות, לטיסה לאבו-דאבי הוזמנו עיתונאים הן מכלי תקשורת הנחשבים "שמאליים" והן כאלו הנחשבים "ימניים", ונראה כי המפתח לבחירת האמריקאים התבסס על הרצון בתקשורת משודרת ועל הקשר האישי עם כתבים מדיניים. כלי התקשורת שנציגיהם הוזמנו לטיסה הם "הארץ", "ישראל היום", "וואלה", "ג'רוסלם פוסט" ושלושת חברות החדשות (11,12 ו-13). לא הוזמנו עיתונאים מ"ידיעות אחרונות", ynet, "מעריב", גלי צה"ל, "מקור ראשון", עיתונות חרדית וכלכלית ועוד.

"הציבור בישראל עוקב בעניין ובאופן שוטף אחרי הדיווחים והפרשנויות סביב ההסכם המדיני. ולכן מוזר היה לגלות שלא כל כלי התקשורת ולא כל הכתבים המדיניים קיבלו אישור להצטרף לטיסה ולסקר אותה עבור קהל הקוראים, הצופים והמאזינים שלהם. יותר מכך, בין מי שלא נכללו ברשימה, יש כתבים שמייצגים כלי תקשורת מרכזיים ובעלי תפוצה גדולה במיוחד. חבל שאירוע היסטורי כזה נעשה ללא כל שיוויוניות וללא ייצוג של חלק מכלי התקשורת המרכזיים בישראל", נכתב בפנייה עליה חתומים ענת סרגוסטי, אחראית חופש עיתונות בארגון העיתונאים ואיתמר אייכנר ("ידיעות אחרונות"), ראש תא הכתבים המדיניים.