תביעה חדשה בסך חצי מיליון שקל נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הוגשה היום (25.8) לבית-המשפט. תביעה זו מצטרפת לתביעה בסך חצי מיליון שקל שהגיש נגדו עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי, אחרי שנתניהו הבן שיתף פרסום שייחס לאלקלעי חלק בקנוניה נגד ראש הממשלה; תביעה בסך חצי מיליון שקל שהגישה נגדו עמותת חוזה חדש בגין פרסומים שהשוו אותה למיליציה נאצית; ותביעה בסך חצי מיליון שקל שהגיש נגדו עד המדינה ניר חפץ בטענה להפרת פרטיות. בנוסף הוגשה נגד נתניהו הבן תביעה על ידי ארגון מולד בסך כ-140 אלף שקל, זאת אחרי שכינה אותו בין היתר "אנטי ציוני" ו"מטונף". נתניהו הגיש בתגובה תביעה שכנגד ארגון מולד.

נכון להיום תלויות ועומדות כנגד נתניהו הבן תביעות לקבלת פיצויים בסך כולל של למעלה משני מיליון שקל. התביעה הנוכחית הוגשה על-ידי האזרחית דנה כשדי, בעקבות קמפיין גיוס המונים שסייע לממנה. כשדי השתתפה בתחילת השנה, לקראת הבחירות לכנסת, במפגש עם חברי-כנסת מרשימת כחול-לבן, ובהם בני גנץ. תצלום מהמפגש פורסם בחשבון הפייסבוק שלה. ב-23.2 פרסם נתניהו הבן בטוויטר תצלום מתוך חשבון הפייסבוק של כשדי, בתוספת ההערה "מישהו יודע מי זאת?".

לפי כתב התביעה של כשדי, שהוגש באמצעות עו"ד רון לוינטל ואביה של התובעת עו"ד יעקב כשדי, הציוץ פורסם "בעיצומו של בליץ כפייתי, אובססיבי, אחוז דיבוק וחולני, של פרסומי הנתבע [יאיר נתניהו] על 'פרשיות מין' הקשורות בגנץ", וממש בסמוך לפרסום ציוץ שקרא "חברים, מי מנחש כמה מאהבות יש לגנץ?".

בתגובה לציוץ פרסמו צייצנים אחרים טענות מפורשות לקיומו של קשר אינטימי בין כשדי לגנץ, ושלל התבטאויות מבזות. בתביעה נטען כי נתניהו הבן, במקום להסיר את הציוץ שלו או להבהיר אותו, שיתף ציוץ שיצר חשבון אחר שבו נראית כשדי בצילום עצמי מתוך דף הפייסבוק שלה ובצילום ליד גנץ, לצד ציטוט פיקטיבי שבו נכתב "הוא הכין לי כוס תה וזה הדליק אותי". פרסום זה שוב גרר אחריו מבול של תגובות סקסיסטיות.

לפי התביעה, נתניהו יצר "קשר ברור, מיני, אינטימי וזוגי, בין התובעת [כשדי] לבין גנץ – דבר שאין לו כל אחיזה או קשר למציאות". כשדי, כך נטען, נבחרה במקרה ככלי לפגיעה ביריב פוליטי של אביו. "הנתבע כלל לא ראה את התובעת", נכתב בתביעה, "לא ראה את משפחתה. לא ראה את חבריה וקרוביה. ניתן, לגישתו של הנתבע, לרמוס כל אדם, כי המטרה מקדשת את האמצעים, פסולים ככל שיהיו".

בתביעה נטען עוד כי כשדי עברה "הטרדה מינית קבוצתית ופומבית", באחריותו של יאיר נתניהו, שבשום שלב לא ניסה להרגיע את עוקביו ברשת החברתית.

טרם הוגש כתב הגנה.

52748-08-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 53.36MB)