עיתונאי חדשות 12 עמית סגל תובע את הגולש ערן צ'רפק בעקבות שני ציוצים שפרסם בטוויטר, שבהם מתח ביקורת על ההשוואה שערך עמית סגל בין רוצחים פוליטיים מימין לבין המרגל אודי אדיב. צ'רפק סבר שיש בכך משום שהצדקה לרוצחים מימין וכינה את סגל "מכונת הסתה". על התביעה דווח לראשונה באתר News1.

ביום שישי האחרון השתתף עמית סגל בפאנל הפרשנים של "אולפן שישי", שבמהלכו שודר ראיון עם יונה אברושמי, רוצחו של אמיל גרינצווייג. לאחר שידור הכתבה אמר סגל: "יונה אברושמי הוא איש מתועב, אבל הלוואי שעל כל עשר כתבות על יונה אברושמי היתה גם כתבה אחת על אודי אדיב" (אדיב הוא פעיל שמאל שהורשע ב-1973 בריגול לטובת סוריה).

עוד באותו הערב צייץ צ'רפק: "אגב, אחרי מופע האימים של עמית סגל וההצדקה לאברושמי ולרוצחים מימין עם אודי אדיב, הגיע הזמן לחדול עם החרטוט של אסור להזכיר לו את אביו. האיש הרוויח את זה ביושר". בציוצו התייחס צ'רפק לעובדה כי אביו של סגל, עורך "מקור ראשון" חגי סגל, הורשע בשנת 1985 בכמה עבירות בגין פעילותו ב"מחתרת היהודית", ובין היתר בעבירת פעילות בארגון טרור. בהמשך, בציוץ נפרד, צ'רפק כינה את סגל "מכונת הסתה".

עם צאת השבת צייץ סגל ציוץ שהוכתר במלים "עצה ידידותית", ובו צילום מסך של הציוץ מאת צ'רפק והכיתוב "אם לא תמחק בתוך שעה – תביעה בדרך". צ'רפק נענה ומחק את הציוץ, אולם סגל הגיש את התביעה בכל זאת. לפי כתב התביעה, המחיקה בוצעה "רק לאחר שחלף פרק זמן מהותי מאז פרסומם" של הציוצים. לפיכך מבקש סגל פיצוי בסך כ-140 אלף שקל.

בא-כוחו של סגל, עו"ד ישגב נקדימון, שהוא גם היועץ המשפטי של חדשות 12, מקום עבודתו של סגל, מגדיר בכתב התביעה את הציוצים של צ'רפק כ"חצים של לשון הרע – חמורה מאין כמוה, אשר נורו על-ידי הנתבע לעברו של התובע בכוונה לפגוע בו פגיעה קשה". עורך-הדין מוסיף כי "את החצים שנורו כבר לא ניתן להחזיר לאשפתם. ניתן רק לבקש סעד הולם בגין פגיעתם".

טרם הוגש כתב הגנה.

23058-08-20

* * *

לקריאת כתב התביעה

להורדת הקובץ (PDF, 691KB)