חב"ד, מהחסידויות הגדולות בקרב היהדות האורתודוכסית, התפלגה לאחר פטירתו של הרבי מלובביץ', מנחם מנדל שניאורסון, האחרון בשושלת אדמו"רי חב"ד. חלק מהחסידים סירבו לקבל את העובדה שרבם עבר מן העולם, והמשיכו בפולחן האישיות הקיצוני שאיפיין את החסידות בסוף ימיו של שניאורסון וקבע כי הוא "המשיח". באופן ראוי לציון, הצטרף אתמול (ו') העיתון הנפוץ בישראל לכת המאמינה כי שניאורסון הינו בן-אלמוות.

בעמודי החדשות של גיליון שישי, שהופץ ב-310 אלף עותקים, נדפסה ידיעה שהוקדשה ליום השנה למותו של שניאורסון, ב-1994, אולם בידיעה לא נכתב כי הרבי נפטר אלא "הסתלק מעינינו", וההתייחסות אליו היתה כאל מי שעדיין פועל בזמן הווה. כך נכתב שהוא "מוביל לא רק את חסידות חב"ד, אלא גם שורה של מנהיגים יהודים ואחרים". בתמונה המלווה את הכתבה נראה שניאורסון לצד מנחם בגין, אולם רק לצד שמו של בגין צוין כי הוא "ז"ל".

הידיעה ציטטה גם אדם בשם הרב דוד נחשון, מראשי הפלג המשיחי בחב"ד ומקורבו של רה"מ נתניהו. נחשון התייחס לאלמותיותו של שניאורסון: "חב"ד ממשיכה לצמוח ולגדול, וכשרואים שהגוף חי זה אומר שגם הראש כמובן חי", נכתב בציטוט ב"ישראל היום" ו"אמנם לא רואים את הרבי כבר 26 שנה, אבל הדבר לא מחליש אצלנו את האמונה שהמשיח קרוב ושנזכה לראות את הרבי בעיני בשר תיכף ומייד". בהמשך סיפק העיתון הצהרה כי ניתן "לתקשר" עם שניאורסון.

על הידיעה חתום מתי טוכפלד, הפרשן הפוליטי של "ישראל היום" שנמנה בעצמו על אנשי הפלג המשיחי של חב"ד. האמונה בהיותם של אנשים מסויימים בני אלמוות או מי שישות עליונה משחה אותם לגאול את העולם נפוצה בקרב חוגים דתיים אך רווחת גם בתרבות הפופולרית, אם כי לא כאמונה מחייבת. למשל: בחוברות קומיקס ובסרטים המבוססים עליהם. אולם היא אינה מקובלת בעיתונות המרכזית, המעמידה את הדיווח העובדתי בלב עשייתה.

הידיעה ב"ישראל היום" לפיה הרבי מלובביץ' לא מת, 26.6.20

הידיעה ב"ישראל היום" לפיה הרבי מלובביץ' לא מת, 26.6.20