כשלונה של התקשורת סביב בחירות 2013, טוען מנחה "תיק תקשורת" עמנואל רוזן, אינו בכך שלא חזתה את הצלחתו של יאיר לפיד, אלא בהתעלמות מהמשכה של המחאה החברתית.

בפתח התוכנית מארח רוזן את נילי רייכמן, יועצת התקשורת של יש-עתיד, ואת שיר שגיא, יועצת התקשורת של הבית-היהודי, לשיחה על עבודתן.

"האנשים שלקח להם הכי הרבה זמן להבין שיאיר לפיד הוא פוליטיקאי והוא דמות בקרב ההנהגה של הפוליטיקה הישראלית הם אנשי התקשורת עצמם", אומרת רייכמן. "דווקא בגלל שהוא בא מקרבם, שהוא עבד איתם, היתה איזו מין חובת הוכחה עליהם שהם לא מקלים עליו ולא עושים לו הנחות לעומת פוליטיקאים אחרים".

"המפנה הגדול של הקמפיין ושל המוכרות של נפתלי בנט הגיע בתוכנית של נסים משעל", אומרת שגיא. "[...] מה שעשה לי את העבודה זה ההחלטה ללכת, להיכנס לזירה, להתלכלך, לעמוד ראש בראש מול נסים משעל על אף האגרסיביות שלו ועל אף השיטה שלו, ולהילחם בזה".

הבלוגרית הפוליטית טל שניידר טוענת בפינת הדעה האישית כי במערכת הבחירות האחרונה חזרנו לתקופת העיתונות המפלגתית, עם מפלגת "ישראל היום" ומפלגת "ידיעות אחרונות".

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם מוטי מורל, מנהל הקמפיין של קדימה; עם משה דבי, מנהל מערך ההסברה של התנועה; ועם יוסי לוי, מנהל ההסברה של אריה דרעי, על עבודתם במערכת הבחירות האחרונה. "היינו צריכים לדבר מעל הראש של התקשורת ולתת קריאת השכמה לעם ישראל ולהגיד, 'הלו הלו הלו, תיזכרו מי זה שאול מופז", אומר מורל.

"התנועה בראשות ציפי לבני, שהוקמה רק לפני חודש וחצי, השיגה הישג מאוד גדול", טוען דבי. לדבריו, המקומות שבהם היתה לבני יכולה להתראיין "היו די מצומצמים", בשל העובדה שכלי תקשורת גדול סיקר אותה בצורה שלילית בלבד. "אני חושב שלמשה אין מה להתלונן", אומר מנגד מורל, "משום שגם 'ידיעות אחרונות', גם ynet וגם ערוץ 2 פינקו את ציפי לבני מעבר לכל פרופורציה". "היה כאן צונמי אלקטורלי", אומר לוי. "כל מפלגות השלטון התרסקו, וש"ס שמרה על כוחה". לדבריו, "ש"ס היא מפלגה שהתקשורת החילונית אוהבת לשנוא".

לסיום טוען עידן קוולר, הכתב הפוליטי של גלי-צה"ל, כי התקשורת סיפקה במערכת הבחירות האחרונה את מה שהעם רוצה: זוטות והבלים.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית