במהדורת "אולפן שישי" האחרונה שודרה כתבה מאת לי נעים על "האנשים שאיבדו הכול בגלל הקורונה". כפי שהסביר המגיש דני קושמרו בדברי הפתיח לכתבה, נעים רצתה להציג את "הנזק הכבד של הסגר, הנזק הכלכלי, הנפשי, שהם כרגע הנזקים האמיתיים של הקורונה בישראל" בקרב עובדים עצמאיים "שהמגיפה הפכה את החיים שלהם ברגע אחד".

ואמנם, במשך כ-11 דקות הציגה נעים את מצוקתם של עצמאים שונים: שחקן, בעלת רשת גנים, בעלי מסעדה ומגדלי פרחים. כל אחד סיפר על הצרות שלו, ועל הקושי להתקיים ללא פרנסה.

אבל עבור מערכת "אולפן שישי", שבראשה עומד רון ירון, יש עצמאים ויש עצמאים. בהמשך המהדורה שודרה כתבה נוספת, אף היא באורך של כ-11 דקות, אולם כל כולן מוקדשות לעסק עצמאי אחד: דוכן סנדוויצ'ים שהקימה שרי אנסקי וכיום מפעילה בתה מיכל אנסקי, כוכבת תוכניות הבישול של ערוץ קשת 12.

כתב חדשות 12 עידו סולומון (צילום מסך)

כתב חדשות 12 עידו סולומון (צילום מסך)

הכתב עידו סולומון ביקר בשוק שבנמל ת"א, היכן שמצוי דוכן כריכי הדג המלוח של משפחת אנסקי. המצלמה של "אולפן שישי" הציגה את הדוכן, עברה שוב ושוב על האופן שבו מכינים כריך דג מלוח, ואף הציגה את התפריט עם המחירים ואת נקודת האיסוף של הזמנות המשלוחים, כך שגם מי שלא שמע את שרי ומיכל אנסקי מספרות על המעבר מהגשת כריכים למבקרי הנמל להפצה במשלוחים - יבין שהוא יכול בלחיצת כפתור להזמין לעצמו כריך דג מלוח (ולעזור למשפחה במצוקה).

את הפיתוי הקולנירי ליווה סיפור אנושי מרגש. שרי אנסקי סיפרה על הקשיים להיפרד מהדוכן ולהסתגר בבית ("היה לי קשה מנשוא, היה לי קשה פלצות") בעוד בתה מיכל סיפרה על הקמפיינים שבוטלו והתוכניות שהוקפאו. אמנם, אמרה, היא מצלמת אחת לשבוע את התוכנית "ישראל מבשלת יחד" של קשת, אולם לדבריה היא אינה מרוויחה מכך כסף. "מקור הפרנסה היחידי שלנו, שלי, כרגע, זה הדוכן של אמא", אמרה מיכל אנסקי. בהמשך, כששוב דיברה על הלחץ מהעתיד ומהפרנסה בצל מגפת הקורונה העירה: "כולנו באותה הסירה".

אבל אם יש מסקנה אחת ממהדורת "אולפן שישי" האחרונה היא שלא כולם באותה הסירה. יש מי שמקבל פרסומת של 11 דקות לעסק שלו באחת ממהדורות החדשות הנצפות בישראל, ויש את כל היתר.

דני קושמרו מציג כתבה ב"אולפן שישי" של חדשות 12, המקדמת את מיכל אנסקי, כוכבת תוכניות הבישול של ערוץ קשת 12 (צילום מסך)

דני קושמרו מציג כתבה ב"אולפן שישי" של חדשות 12, המקדמת את מיכל אנסקי, כוכבת תוכניות הבישול של ערוץ קשת 12 (צילום מסך)