אמירה בוזגלו בן שימול היא מלהקת בטלויזיה ובקולנוע. שדרנית ברדיו דרום בתוכנית היומית "באה בטוב", וב-mako ב"שמח בבידוד", תוכנית לימי הקורונה -  ראיונות אחד על אחד.

למרות הסגר, נשמע שאת מאוד עסוקה כל הזמן.

זהו שאני באמת עסוקה, אבל ביחס ליומיום, זה כאילו שאני אם השנה. גם באופי שלי וגם בתור עצמאית - אם אין אני לי מי לי. למשל, הוצאתי לחל"ת מתכנית הרדיו היומית שלי. רוב האנשים מתבאסים ממצב כזה. לקח לי בדיוק שעה לצאת מהעצב. אמרתי לעצמי שהרווחתי חופשת לידה מחדש עם יונתן שלי ותוך יומיים כתבתי רעיון לתכנית לרגל המצב, למאקו. אחרי פגישות טלפוניות, תוך ארבעה ימים הייתי באוויר. גם בקבר לא בטוח שאנוח. ושכחתי לומר שבין כל הלו"ז המטורף אני מוצאת זמן לבשל ולנקות. מדיח וכלים זו הנאה מבחינתי, תרפיה.

נשמע שהקורונה הזאת הגיעה אלייך בדיוק בזמן. 

תצחק אבל זו סוג של אמת. כלומר חס וחלילה שהנגיף יתפוגג מחיינו ובריאות ואריכות ימים לכולנו אבל, אני רוחנית אם זו לא מילת גנאי לחלק מהאנשים... אני באמת חושבת שהרווחנו כולנו פה שיעור אמיתי למה עיקר ומה תפל. לערבות הדדית, למשפחתיות, לסולידריות, להתבוננות על היחס לכדור ולאיכות הסביבה ובעלי חיים. מי שלא הבין שזה שיעור להתעוררות, פספס את המסר.

אבל אם נהיה לרגע מעט רציניים, זה לא שיש עכשיו מקום על המסך לרעיונות מיוחדים והפקות מתוזמרות. הכל רצף אולפנים ומשדרים דלי תקציב והאופק לשינוי עוד רחוק, אם בכלל. במקביל, חלק מהאנשים איבדו את עולמם והערבות היחידה שהם מזהים בסביבה, היא זו שחילטו להם בבנק כנגד ההלוואה שלא החזירו. 

מדויק. בתור אשת תקשורת שמנחה ומשדרת וגם מלהקת דרמות, ברור שהיתה עצירה כמו בכל תחום בעולם. אבל... אנחנו בתחום של יצירה ואצל יוצרים אמיתיים, המוזות אמורות לפעול שבעתיים. נכון שיש אבטלה ופחד - וזה קשה ועצוב, אבל עם זאת, קיימתי מספר סדנאות לשחקנים בזום, איך מתקיימת פה הזדמנות בכל האתגר העצום הזה, לחישוב מסלול מחדש לקריירה.

אבל אמירה - בינינו, אין כסף. רשת על הקרשים, גם קשת כבר לא אותה חברה שהיתה בעבר ונשארנו בקושי עם התאגיד. זאת מציאות לא פשוטה. 

תראה, בעניין הבנקים, משרדי האוצר והכלכלה, המורים וכל מה שצץ כרגע, בעברי הייתי אומרת לך, "חוצפה", "הון שלטון" ועוד ועוד ובעיקר נטרפת. אני רוצה לומר לך שזו הזדמנות לכולנו להתעוררות לא רק רוחנית - גם פוליטית. בתור אחת ממיליון עצמאיים: הלו, דופקים אותנו כל ימות השנה. ומה עשינו ? חיינו בהבנה הזו. אבל למי היה זמן לעצור את מעגל העכברים של בית-עבודה? הגיע הזמן לתיקון עולם פה. אין שום סיבה שעצמאיים לא יקבלו חל"ת מהמדינה. אין שום סיבה שנשלם ביטוח לאומי ולא תהיה תמורה. המשק נשען עלינו. אי אפשר להמשיך לשתוק.

מציאות לא פשוטה לחלוטין ואנחנו עוד נשלם מחיר. כבר משלמים. שוק הטלוויזיה כל השנתיים האחרונות משלם מחיר בלי קשר לקורונה. המצב הזה רק הקצין את הבעיה, ולכן עם הקורונה או בלעדיה, שוק הטלוויזיה ישנה את פניו בשנים הקרובות.

את רואה את הענף הזה יוצא למחאות ברחובות בתקופה הקרובה?

אני חושבת שעכשיו אנחנו מדברים, אך ללא מענה. לא יהיה מנוס מזה. אז לפני שמשחזרים עם הפקת לקחים את 2011 הגיע הזמן שממשלת האחדות שיצאה לדרך בעודנו מדברים פה תדאג לנו, ולא - זה יקרה ביד קשה. הגיע הזמן להחכים וללמוד מסקטורים כמו של ש"ס ויהדות התורה. לדאוג לעצמנו.

נדמה לי שממשלת האחדות קודם כל תדאג לעצמה כדי שלא תתפרק זמן קצר אחרי שהוקמה.

אני מקווה ורוצה להאמין שהנבחרים ידאגו לנו. עצוב לראות אנשים רעבים ללחם בשעה שרבים שם על תיקים ומנפחים משכורות. זו קהות חושים. מקווה שיתעוררו.

אמרת שיש לך רעיון חדש למאקו - רוצה לתת לנו כיוון כללי?

אני מבינה שאתה לא עוקב אחריי באינסטגרם ולא צופה. התכנית רצה כבר שלושה שבועות. "שמח בבידוד", ראיונות מבית לבית עם האנשים הכי מקליקים במאקו. אנשים כותבים לי את מי הם רוצים שאראיין וזה קורה.

נשמע שדי גנבת ממני את הרעיון של המדור הזה :)

חחח למה? שונה לחלוטין.

גם אני צוחק - אין שום תביעה בדרך. 

זו תכנית הלייב-אינסטגרם הראשונה בישראל. הראיון הוא בלייב דרך האינסטגרם.

יש לייב קריוקי?

למה אתה גם זמר?!

לא - אבל הבנתי שזאת אופנה פורחת. רובי ויליאמס וחן ליברמן

אני שרה כמו עורב אז אשאיר לאחרים לעשות זאת. אני טובה בלדבר ולשאול שאלות. מודעות חשובה לקריירה ולחיים בכלל.

אם כבר דיברנו על קריאייטיב, בואי נמשיך לליהוקים. יש לא מעט כוכבי קורונה על המסך שלנו ואת בתור מלהקת מנוסה יכולה ללהק אותם ללהיט הטלוויזיוני הבא. נשחק?

שוט.

המתבקש ביותר: נדב אייל. 

חחח דווקא התחלת איתו?

אני מקורי (לא). 

הייתי פותחת עם בר סימן טוב. הוא כוכב השעה אם עסקינן בכוכבות וזיהוי טאלנטים.

מה את מייעדת לו? את רואה, ידעתי שאני צריך להתייעץ עם מומחית.

תראה, הוא בקלות יכול לחתום כעת בסוכנות טאלנטים חזקה. פאנליסט ב"אולפן שישי" אפילו קטן עליו. יכול לעשות כסף רב מהרצאות, יכול להוביל בעצמו תכנית כזו שבכל פרק מתמקדת בתופעת בריאות אחרת. כמו "כלבוטק", רק של בריאות. וזה יהיה מלחיץ באותה מידה. תחקיר הסלמונלה של בר סימן טוב.

מעניין, מי הבא בתור?

הממ. סדצקי פחות אני רואה אותה פריים טיים. אולי משהו לדיי טיים.

פרסומת למותג משקפיים מוביל?

בר סימן טוב ייקח הכל. היא פחות לפרסומות.

ואם אנחנו חוזרים לאנשי החדשות? את מי היית משדרגת ולאן?

וואו אל תסבך אותי.

אמירה, לא ידעתי שאת מהזהירים. את נראית חסרת פחד. 

שנים של ניסיון מתי מותר למתוח את הגבול ומתי לא. אהבתי את הליהוק של לוסי אהריש לאולפן שישי וריגש אותי יעקב אחימאיר בפאנל סופ"ש.

את מי היית מביאה בהמשך לאולפנים? עושה רושם שהדמויות חוזרות על עצמן.

אתה שואל ברצינות או בצחוק?

ברצינות לגמרי. 

תראה, אני חושבת שכבר אין להם עם מי לחדש מרוב כמויות השעות. וגם כמה אפשר לראות את הגרפים? אנשים זקוקים ליותר אסקפיזם.

את מרוצה מכמות הנשים שאת רואה על המסך?

לא בדקתי בתקופת הקורונה כי אני מנסה לראות פחות ופחות, אבל באופן כללי הייתי שמחה ליותר ייצוג נשי.

זה גם משהו שאת מנסה לקדם דרך עבודת הליהוק?

ברור וזה משהו שאני גם מעירה לתשומת לב במאים, שיש פתאום בסדרה רוב גברי. אבל אלו לא אפליות מודעות. זו הבניה תרבותית של שנים. אף אחד לא עושה זאת בכוונה. זה על אוטומט, אבל מודעות עוזרת לשינוי.

אני בהחלט מסכים. אז לסיום תני לנו איזה פרומו טיזרי על הפרק הבא בתכנית האינסטגרם לייב שלך. 

יש ראיון עם עדן פינס ברביעי הקרוב. אתה מוזמן לצפות.

בונוס – ארבע המלצות מדיה לתקופת הבידוד

1. "החוטאים" בנטפליקס -  סדרת מתח מושלמת והשיר בעונה הראשונה לא ייצא לכם מהראש על אף שמדובר על הקשר לרצח. שתי העונות ברצף. תתכוננו לבינג' שלא תרצו לקום ממנו.

2. "המורדת". גאווה ישראלית לשחקנים ישראלים כמו עמית רהב ושירה האס שמחזיקה את כל הסדרה על כתפיה, מדהימה!

3. "הנס בתא מס' 7". חומות של תקווה, הגרסה הטורקית. סרט שהפך לקאלט וכמה שזה מרגיש לכם טיפה טלנובלה, אי אפשר לא להתמכר וגם הציניים ביותר - צפו לבכות. אני בכיתי בשביל שנה.

4. "בייביז". דוקו מעולה בנטפליקס. מחקרים של 36 מדענים ברחבי העולם על השנה הראשונה בחיי תינוקות. מנפץ הרבה מיתוסים ומראה שאבא ואמא יכולים להיות שווים עם מעורבות ויחס נכון.