"מעניין לי את הביצה הימנית", זו היתה תגובתו של מנכ"ל ערוץ 13 אבי בן-טל להכרזת עובדי חברת החדשות של הערוץ, כי במסגרת עיצומים לא יספקו שירותי הפקה לתוכניות של הערוץ. העובדים החליטו על העיצומים לאור כוונת הערוץ לקצץ באופן מסיבי בתקציב החברה. קיצוץ שיביא לפיטוריהם של עשרות עובדים ויש יסוד סביר להניח שגם יפגע באופן אנוש בעצמאותה של מערכת החדשות.

באתר "העין השביעית" התפרסמה כתבה בעניין, במסגרת המעקב שלנו אחרי ניסיונה של ההנהלה להוריד על ברכיה את חברת החדשות. הכתבה הביאה, כנהוג וכראוי, את טענות הצדדים, וגם את האמירות החריפות של המנכ"ל בן-טל. לאחר פרסום הכתבה התקבלו במערכת מספר פניות מטעם מחלקת יחסי הציבור של הערוץ: הדוברת קרן ברוזה פנתה לכתב, אורן פרסיקו, בווטסאפ ובטלפון, והתקשרה גם לעורך האתר, הח"מ.

לדוברת הערוץ לא היתה כל הערה על תוכן הכתבה.

היא לא ביקשה להוסיף תגובה שאולי תרכך את האופן המביך בו התבטא המנכ"ל. גם לא הבהרה שתטען מדוע מה שנראה כמסע חיסול או סירוס של מערכת עיתונאית - דווקא אינו כזה. הדוברת לא ניסתה להסביר כיצד לאוליגרך לן בלווטניק, בעל השליטה בערוץ ואחד האנשים העשירים בעולם, נגמר פתאום הכסף, או החשק. הדוברת גם לא ביקשה להוסיף הבעת צער מצד הערוץ על כך שהוא מתכוון לשלוח ללשכת האבטלה עשרות עובדים. עובדים שרובם, אני משער, מרוויחים משכורת קטנה פי 5, פי 7 ופי 10 מהמנכ"ל בן-טל.

מה שכן עניין את הביצה הימנית של אבי בן-טל, או לפחות מה שעניין את הדוברת שלו, היה להסיר את התמונה של בן-טל שליוותה את הכתבה, ולהחליפה בתמונת יחסי ציבור (שצורפה בווטסאפ).

התמונה שפרסמנו לא היתה מעליבה, מגחכת או מביכה. סתם תמונה, שצולמה במהלך אחד הביקורים של בן-טל בבית הדין לעבודה. אמנם, בתמונה שפרסמנו לובש המנכ"ל בן-טל חולצת משבצות, ואילו בתמונת יחסי הציבור שנשלחה הוא לבוש חליפה. בתמונה שצילמנו בן-טל מגולח ובתמונת יחסי הציבור על לחייו זקן זיפים מטופח. בתמונה שצילמנו הוא מביט הצידה, ואילו בתמונת יחסי הציבור ראשו נוטה מעט לצד אולם מבטו, חבוש משקפיים נטולות מסגרת, מופנה היישר קדימה.

זה מה שעניין את בן-טל, או לפחות זה מה שהדוברת שלו חשבה שמעניין אותו. זה מה שמעניין את אחד המנהלים הבכירים בתקשורת הישראלית, או לפחות את הדוברת שלו, בעיצומו של מהלך שמאיים לגרש מהציבוריות הישראלית גם את מעט העיתונות הביקורתית שעוד ניתן איכשהו למצוא בה. לצערי, בן-טל (והדוברת שלו) לא יוצא דופן בכך בקרב קהיליית המנהלים הבכירים בתקשורת הישראלית. אולי רק ברמת קהות החושים שגרמה לו (או לדוברת שלו) לחשוף זאת באופן כה בוטה.

מאחר שפורמט הכתבות באתר מאפשר שיבוץ של תמונות רוחב בלבד בראש הכתבה, הנה כאן, כשירות למנכ"ל, צילום הגוף המלא שנשלח על ידי מחלקת יחסי הציבור של הערוץ:

מנכ"ל ערוץ 13 אבי בן-טל (צילום: ינאי יחיאל, יחסי ציבור)

מנכ"ל ערוץ 13 אבי בן-טל (צילום: ינאי יחיאל, יחסי ציבור)