מצבה של חברת רשת בכי רע, עד כדי כך שאינה יכולה לשלם את משכורות החודש הבא, כך טען היום סמנכ"ל הכספים של החברה, יוחאי בניטה, בדיון שנערך בבית-הדין לעבודה.

ברקע הדיון, שעסק בסכסוך העבודה בין עובדי חדשות 13 להנהלת החברה, עומדת תוכנית קיצוצים שמתכננת חברת האם רשת בתקציב חברת החדשות ובתקציבה שלה. כדי להבהיר עד כמה חריף מצבה של רשת, ומדוע היא נדרשת לקצץ כ-40%-50% מתקציב חברת החדשות, הגיע לדיון גם סמנכ"ל הכספים בניטה ופרש את התמונה העגומה.

לפי פרוטוקול הדיון, בניטה אמר כי התאריך שנקבע בדיון הקודם להצגת תוכנית הקיצוצים, כלומר ה-17.5, אינו רלבנטי. "הסיבה לכך היא מצבה הפיננסי של רשת, שהוא כזה שעד 17.5 דברים יצטרכו להיחתך בצורה כזו או אחרת במו"מ", הסביר בניטה, "כי לרשת אין כסף להתנהל בצורה הזו עד ה-17.5".

לדברי בניטה, לרשת אין כסף לשלם משכורות כבר ב-9.5. הכנסות הערוץ, הסביר, אינן בשוטף פלוס 60, כפי שטען נציג העיתונאים מתן חודורוב בדיון הקודם, שכן 35% מהן מועבר תוך 7 ימים. "עד 7.4 אנו רואים את הפגיעה של מרץ ועד סוף אפריל אנו רואים לפחות שני שליש פגיעה", אמר. "[...] המצב התזרימי הוא כזה שאין לנו כסף לשלם משכורות". עם זאת, הוסיף, אין בידיו עדיין נתונים ותוכנית לקיצוצים הנדרשים.

בהמשך העיר בניטה כי אינו שש לחלוק את המצב הכספי עם בית-הדין, מחשש שהנתונים ידלפו ויגיעו לספקים של הערוץ. לפי בניטה, רשת הודיעה לחברות ההפקה שמספקות תוכניות לערוץ, כי עבור הפקות בחודשים מרץ-מאי תשלם להם רק 50% מהסכום שהתחייבה להעביר להם עבור עבודתם. "המשמעות של להוציא דברים כאלה, שעלולים לצאת החוצה, תהיה בצורה כזו שהיכולת של ההנהלה להוציא לפועל את התוכנית עלולה להפגע כי ספקים יפעלו מתוך לחץ. אנו מחזיקים את הספקים בשיחות", הוסיף.

עוד אמר בניטה כי המינימום לו מחויבת רשת מבחינה רגולטורית היא להזמין מחברת החדשות את המהדורה המרכזית ומבזקים, ולא מעבר לכך. תקציב המינימום לצורך זה, אמר, עומד על כ-67 מיליון שקל לשנה.

5779-04-20

להורדת הקובץ (PDF, 594KB)